woensdag 11 mei 2005

Creatieve knoeiboel

wol in pan verfEen tijd geleden kocht ik bijna vier kilo cremewitte wol, gisteren is een deel daarvan in de pan gegaan. In die pan zat al een papje van stofverf, kleur "Windsor Purple", en het geheel moest aan de kook, dan rustig blijven bewegen, langzaam koelen, even spoelen, klaar.
De hoeveelheid verf is goed voor 250 gram droge stof, die heb ik er dus eerst mee gedaan. Mooie diepe kleur, en nog verf over. Nog eens 100 gram geverfd leverde een lichter resultaat, herhaling van die herhaling ook. Toen was het soepje wel uitgewerkt, bovendien was het onderhand tijd om echt te gaan koken.

drie kleuren op droogrekHet resultaat mag er zijn, nu nog een bestemming bedenken voor de wol, die ondanks het koken heerlijk zacht is gebleven.


5 opmerkingen:

Arja zei

Mooi resultaat zeg, prachtige kleuren. Ben ook al een tijd iets van plan in die richting, maar er zitten nog wat boeken, sokken en quilts dwars in de planning.

heintje zei

mooi geworden! en nu mee in de kool aid hype? dat verven met limonadepoeder schijnt erg leuk te zijn (zeggen ze).

heintje zei

is 't te warm om te breien..?

José zei

Te heet? Neuh, ik doe af en toe een paar rondjes en ben nu zover dat mijn tweede bookcrossingsok (mijn versie van de "go-team!"-sock van sixsocks) dichtgekitchenerd kan worden. verder heb ik nogal mijn handen Vol aan een paar nieuwe programma's (InDesign, Photoshop en PaintShopPro9) en een concert morgen.
En vandaag tussendoor even een verjaardag op anderhalf uur van hier. Ik ga onderweg niet breien, maar de laatste operateksten voormorgen leren.

José zei

Was er maar een manier om je teksten hier te corrigeren...