maandag 6 juni 2005

Hij Ook!

Sok voor hemTechnische tips komen er altijd wel van zijn kant, bij het uitproberen van een nieuw patroon van sixsox, want daar zit steeds iets bijzonders in. Complimenten en gretige blikken waren er ook voorheen al, maar nu er een sok in een te grote maat voor mezelf op de naalden blijkt - tja, waarom zou je een proeflapje maken? - is het helemaal duidelijk: die wil hij wel!
Nou, dat kan. Dat hoop ik in elk geval, want het garen komt uit mijn moeders voorraad, is aan de kronkels te zien al ooit iets anders geweest, en waarschijnlijk maar net genoeg. Om de tien toeren dus naar de brievenweger met de resterende bol, om uit te rekenen of ze wel hoog genoeg kunnen worden. Een andere kleur teen vind ik een zwaktebod, dus dat wil ik niet.

6 opmerkingen:

Arja zei

is het niet heerlijk... waardering krijgen wanneer je sokken breit voor den man? met breien, maar ook met wassen en koken en bakken en opruimen werkt dat hier in huis net zo. het voelt soms wat eng traditioneel, maar het kan altijd erger. sommige breiende vrouwen doen dat zonder hun onafhankelijke eigen verblijfsvergunning ... grijns

José zelf ;-) zei

Ja, wel fijn dat hij het zo waardeert. Mag ook wel, hij blijkt nogal brede voeten te hebben. Dat merk je dan pas tijdens het minderen na de hiel...
Gelukkig bleek er nog een derde bolletje van dit oude garen, dat scheelt wandelingen naar de weegschaal!

Arja zei

maatwerk! en en geen anders gekleurde teen, ik wilde al zuurstokroze suggereren :o)

vrouw-van zei

zég!
ik troost mij met (ook) een zeer waarderende man.

mir zei

aan de foto te zien moet ik binnenkort (wanneer het misschien wel een beetje rustiger wordt) dringend aan de sixsox. dit is al je zoveelste zessok die er erg leuk uit ziet!

José zei

Ja, zeker moet eigenlijk iedereen aan de sixsox, het is heel erg leuk. En je kunt alle vorige patronen nog downloaden, dus je kunt ze allemaal maken.
Maar die met kantjes en kraaltjes sla ik over, mijn katoenen zuurstoksok is wel mijn grens ;-)