dinsdag 14 juni 2005

Krom

het lijken twee sokken, eentje is echtKromme sokken worden die voor hem, weer wat nieuws. Er is er pas eentje af, maar met mijn cursus Paintshop lijkt het al heel wat en heb ik er een lichtgevend exemplaar bijgemaakt.
Wat is hier aan de hand? Dit paar wordt lekker dik en stevig, dus het zullen wel binnenhuissokken worden voor "met" zonder schoenen. Vandaar dat ik er een extra dikke zool onder brei, die dan weer net niet zo lang wordt als de bovenkant. Daar moet een oplossing voor zijn, maar zelfs als ik die meteen ontdek, kan ik hem niet meteen toepassen. Sok twee moet tenslotte wel gelijk worden aan sok een, ook in het echt.

2 opmerkingen:

heintje zei

zulke heb ik een tijdje geleden ook gemaakt... en ik weet de oplossing ook nog niet, voor die ongelijke voetdelen.

José zei

De oplossing van een sixsoxer: elke 8 tot 10 toeren een twee short rows breien. Probeer ik later eens!