woensdag 13 juli 2005

Aanval van woltekort

nieuwe aanwinstHa! Het tweede boek van mijn bestelling ligt in de gang! In eerste instantie valt het erg tegen, omdat ik eigenlijk verwacht een soort koffietafeluitgave besteld te hebben, met een harde kaft en veel kleurige platen, maar dit is slap en in zwartwit.

Bij nadere beschouwing blijkt het een schatkist aan traditionele patronen, net wat ik wilde. En dat nog feestelijk gesausd met wetenswaardigheden en oude foto's. Voeg daarbij dat het met liefde geschreven is, goed geïllustreerd en flink gedocumenteerd en ik ben verkocht. Ik wil ze allemaal maken, die patroon- en stekencombinaties. Wat ik intussen weet is dat ook hier de beperking de meester toont. Om alles uit te voeren zullen er dus heel wat truien, vesten en mutsen gemaakt moeten worden. Waarbij ik dan wel de vrijheid neem om af te wijken van de traditie, die vraagt om zeer stevig - wind- en waterbestendig - breien, met dunne pennen en een totaal stekenaantal van minimaal 300, rondom.
Maar ook met die beperking ben ik hier niet mee klaar voor mijn 75-ste.

>patroon 1vier broers in trui

1 opmerking:

Nandaaah zei

gewoon dag en nacht gaan doorbreien!