maandag 11 juli 2005

Eigenwijs

katoenen jasje in aanbouwAlweer een warme dag! Toch is het niet raar om een jasje te maken, want ooit wordt het weer koud. Trouwens, zo'n katoenen jasje is ook lekker om een hummel tijdens warme dagen uit de tocht te houden.

Het rose draadje (multipurposekatoen!) houdt de steken voor de hals op zijn plaats. Volgens het patroon moet je die steken afkanten, maar dat doe ik nooit. Waarom zou ik, als ze straks weer nodig zijn om de halsboord (of zoals in dit geval, de kraag) te breien? Ik rijg ze gewoon weer op de naald en brei dan lekker verder.

2 opmerkingen:

Arja zei

oh mooi spul zeg, dat garen. vertel je ons snel wat voor supergaren dit is?

dat van die halssteken komt me bekend voor, ik kant ook niet meer af wat ik later weer moet opnemen. het wordt nog mooier ook, het werk loopt meer door zegmaar. dus.

José zei

Jammer, ik zou niet weten welk merk of type het is, er is geen etiket te bekennen. Het komt uit de tas die ik in Castricum kreeg, dus ik weet dat het katoen is, dat is alles.