maandag 1 augustus 2005

Duits met gaatjes

1 augustus, een nieuwe even maand, nieuwe patronen in de diverse knitalongs! Gelukkig heeft sixsox weer iets zonder het in Amerika zo razendpopulaire "lace", maar de Duitse Mustersockenknitalong heeft wel iets heel ergs bedacht deze keer. Ik ben er net lid van geworden, vooral omdat ik zag dat ze een sok hadden in schaduwpatroon, maar natuurlijk ook om mijn onverzadigbare patroonhonger in het algemeen te stillen.
Vanmorgen de verrassing uitgepakt: een patroon met ribbels, afgewisseld met vier rijen gaatjes. Eerst dacht ik dat mijn Duits het niet meer deed, want bij het lezen van het patroon zag ik allerlei vreemde dingen als mogelijkheid. Gelukkig hadden de Duitse Strickerinnen dat ook, en ben ik met alle opmerkingen die intussen de mail zijn gepasseerd al veel verder. In theorie dan.
(Foto's van) praktijkervaringen volgen later wel.

1 opmerking:

Nandaaah zei

waar haal je de brei-tijd vandaan? bij mij ligt nog steeds een broek in de kast die ik af moet maken (niet breien dan, maar op de naaimachien) er moeten nog lusjes aan, en ondertussen ligt ie er al 2 maanden op te wachten!