dinsdag 20 september 2005

Kreadoe-resultaten

 'breivoorstelling'

Drie keer ben ik geweest, op Kreadoe. Net als ik vonden heel wat S'NB-ers het er zo leuk, dat ze steeds terugkwamen, zodat het breicafé geregeld lekker vol zat. Van ingewikkeld breien kwam niet veel, want we hadden veel bekijks en veel aanspraak. Geregeld wilde iemand leren haken, of even het opzetten van een breiwerk uit haar geheugen laten ophalen met behulp van een kleine demonstratie. Soms was dat in twee steken klaar, soms duurde het een kwartier.

regenboogsokkenDe onderwegsokken uit de Tijdvaardersbus waren mee, maar daar kwam ik niet aan toe. Ze zijn wel af, want ik brei thuis ook nog steeds ;-)



wavy scarfMet garen uit de stand heb ik een 'Wavy scarf' opgezet, in lekker zacht warmoranje. Later zag ik dat dat deze winter een modekleur is. Wat ben ik toch een trendgevoelig type!

moebiussjaal
Ook de tweede poging tot Moebiussjaal mocht mee. Deze gaat een stuk beter dan die veel te dikke, maar nu gaat het patroon verloren in de lange toeren. Je ziet dus niks terug van de magic-strepen, maar het wordt wel mooi gemeleerd. Met de combinatie van rondbreinaald en gedraaid breien maak je echt indruk, zowel bij bezoekers als bij fellow-s'nb-ers! Moebius wordt een hit komende winter, let maar op.

anderhalve kilo paarsblauw
Onze overburen op de beurs waren trouwens ook niet mis. Zij hadden konen met 100 procent wol in de aanbieding, voor drie euro per stuk. Ja, blijf daar maar eens vandaan. Dat wordt nog wel wat moois.

sokkenwol voor miniatuurtjes Ik vond een bol fortissima en wilde zien wat voor patroon daar uit zou komen. Na het proeflapje (jaja!) maakte ik daarvan een paar sokjes voor een meisje van een andere stand, die bij het zien van mijn kleine sokje op de hoek van de tafel spontaan vertelde dat ze twee maanden zwanger was. Misschien waren wij wel de eersten die het hoorden? Toen ze af waren ging ik haar opzoeken en ik vergat in de haast een foto te maken.
Maar goed, Lambert wil graag allerlei kleine breisels voor op een collage op de stand, die ga ik nu maken. De verschillende kleuren liggen me uitnodigend toe te lachen, patroonideetjes zijn welkom.

toisongrijs minilapje
Deze twee zijn niet eens uit de tas geweest: mijn lekker dikke trui in Toison van Bergere de France, en het proeflapje voor een grijs vestje dat ik tijdens de uitvoering van La Forza aan kan.

heerlijk garen En dit is wel het mooiste: het favoriete garen van vrijwel iedereen in het breicafé. Heerlijk zacht, prachtig rood met een oranjerood verloop. Ik heb er twee dagen smachtend naar gekeken en toen toch maar een voorraad gekocht, waarmee ik het lekkerste vest van aanstaande winter ga maken. Yummie!

Nou, dat is het wel weer even, zo.

1 opmerking:

yvonnep zei

Ik vind het allemaal even mooi, maar val het hardst voor dat zachte oranje en die mooie rooie bollen...