dinsdag 15 november 2005

Nieuwe dingen

wafelsteekecht meisjesding

Na de parkiet/legosokjes kon ik me niet beheersen. Ik heb de al lang geleden aan mijn moeder beloofde polswarmers opgezet én een paar echte meisjessokken.
De polswarmers zijn in M+M Vecta, in wafelsteek. Simpel twee toeren recht, twee toeren 2 recht/2 averecht. Het wordt wel wat wijder dan ik dacht, dus de pasvorm is nog even een vraag. Pas later las ik dat deze steek zo breed breit, dat sokken daarin van minder steken kunnen.

De rose sokjes zijn van een Opal die in mijn eenmalige abonnementszending zat. Niet echt wat voor mij, die kleur, maar zeer geschikt om iets voor een ander van te maken. Hoe dik zijn de beentjes van maat 26 eigenlijk? Die 48 steken lijken zo'n smal sokje op te leveren...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ben toevallig ook maat 26 aan het breien.
48 steken is echt voldoende.

groetjes bettie

Anoniem zei

die eenmalige abonnementszending is dat een bestelling van een pakket bij Opal Tutti in Duitsland of niet?

groetjes Annemieke

José zei

Ja, maar dat blijkt alleen voor binnen Duitsland te zijn. Dus na die ene keer hebben ze hun foutje hersteld en me laten weten dat ze het niet naar andere landen sturen.