donderdag 8 december 2005

Gered

gered en gewassen Goed, zoals je hiernaast linksonder in de rij kunt zien heb ik de "no poncho"-belofte afgelegd, maar dat wil nog niet zeggen dat alle ooit gebreide of gehaakte poncho's aan maar wreed aan hun lot moeten worden overgelaten. Gisteren redde ik een dertigjarig exemplaar (mét capuchon!) van een zolder, waar hij al die tijd on(der)gewaardeerd hing te zijn, met zijn etiket er nog aan! Hier zie je hem na de wasbeurt, die duidelijk maakte dat het een uni exemplaar is, en geen grijs/creme gemeleerd. Wat nu te doen? Een goed tehuis zoeken dan maar. Wie biedt?



sjaalomslagdoek
In het verwaarloosde nest bevonden zich nog een paar wollen broertjes en zusjes, die geen een poncho bleken: een sjaal die wel lekker groot is en een enorme omslagdoek. Die sjaal ga ik gebruiken, voor de omslagdoek zoek ik nog een adoptiethuis. E-bay?

En nu nog in de wasmachine (koud wolprogramma, kan geen kwaad): twee vesten uit de zelfde serie. Zeer geschikt voor niet al te grote dames met heel lange dunne armen. Als ze droog zijn mogen ze ook in deze eregalerij :-D

7 opmerkingen:

Berthi zei

Ja, zo'n soort omslagdoek heb ik ook nog eens in een grijs verleden gebreid. Ligt nu in de kist bij de verkleedspullen. Onze dochter gebruikt de omslagdoek tijdens de carnaval. Ik zal hem/haar eens uit de kist halen. Ben ineens nieuwsgierig hoe deze eruit ziet!

yvonnep zei

Die poncho lijkt me heel geschikt voor Ebay...:-)

SDMC zei

Your poncho and shawl are gorgeous!

ecritures zei

die omslagdoek is wel mooi hoor! ik zou hem inderdaad op e-bay zetten

Frieser zei

Hoi Jose,
Deze omslagdoek dat je hier post. Heb je daar een patroon van ofzo. Ik zoek al heel lang naar het patroon van zo'n omslag doek!

Met vriendelijke groet,
S. Frieser

José zei

Kijk eens hier: http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php
Bovenaan op Patronen klikken en kiezen voor sjaals (kijk even of het nog op haken staat, misschien springt het op breien of algemeen als je de pagina opent). Ik heb deze sjaal niet zelf gehaakt hoor, maar op de Drops-pagina staan veel van dergelijke patronen. Succes!

spirime zei

wel een hele oude blog maar ik probeer het toch... Ik vroeg me af of u de sjaals en de poncho nog heeft? misschien toch nog in die oude doos op zolder? Ik wil wel bieden. Groetjes Joyce