zaterdag 17 december 2005

Mermaid op komst

mermaid socks in opal uniHet schiet al op met de eerste mermaid. Jammer genoeg kun je duidelijk zien waar ik aan het uithalen ben geweest, maar misschien valt dat minder op tijdens het dragen.
Ik wist voor ik aan dit patroon begon, niet dat er gaatjes zouden ontstaan. Grappig, je kunt ze kleiner maken door de sok gedraaider te dragen. Natuurlijk wordt hij dan wel korter.
Synchroniciteit: de toppen van de sokjes en wantjes die ik gisteren maakte zijn vrij rond, met vier minderingen verdeeld over de steken. Dat komt goed uit, ik ga die mindering ook voor de teen van deze sok gebruiken, dan kan hij op allerlei manieren gedraaid gedragen worden.

7 opmerkingen:

Berthi zei

Ingenieus patroon!

Arja zei

ik zie het niet hoor, mooi sokje!

anneke zei

hoi Jose, ik kom hier via Berthi's log. k ben niet zo'n breier, maar die polswarmers en die moebiussjaal vind ik errug leuk. via liesblog had ik wel een Engelse link voor het breipatroon, maar dat is me nog te ingewikkeld.
heb je evt breipatronen hiervan of zijn dat (net als bij borduren) patronen met copyright?
groetjes en vast bedankt

José zei

Hallo Anneke (je hebt ook een blog, daar ga ik nog kijken!),

ik heb van de moebiussjaal ook alleen Engelstalige beschrijvingen, maar hij i niet echt moeilijk, dus wie weeet zet ik de instructies binnenkort hier ergens neer.
De polswarmers zijn nog simpeler, en mijn eigen bedenksel. Het is dat ik nu net aan het koken ben, anders maakte ik de beschrijving nu even. Die komt dus nog!

anneke zei

hoi josé, vast bedankt!in vroeger jaren heb ik veel gebreid en ik weet (bijna) zeker dat je dat niet zomaar verleert.
ik heb altijd koude handen, dus het lijkt me leuk om zoiets weer eens te proberen. plus drie dochters die dat ook wel cool vinden... :)
groetjes en ook alvast fijne feestdagen!

yvonnep zei

Het ziet er prachtig uit... je verrast iedere keer weer. Ik wou dat ik wist wat dit bijzonder maakte...:-)

Priscilla zei

Wat een prachtige sok!!
Komt het patroon er ook bij? Of mag dat niet zomaar ivm auteursrechten?

Liefs,
Priscilla