zaterdag 14 januari 2006

Drukdrukdruk

Mermaids voor VeertjeHet hele jaar nog niks gemeld, wat doe ik tegenwoordig toch? Werken (hèhè, eindelijk brood op de plank) en dingen afmaken (dat was een voornemen. Dus ik brei minder en doe niet veel nieuws. Het blauwige gaatjessjaaltje van maanden geleden - van drie draden e-baydoosgaren - vordert langzaam maar zeker en is nu ongeveer een meter lang; er staat iets voor een baby op de naalden, maar dat is nog geheim; en intussen zijn de mermaids af, zoals je hiernaast ziet.
Fijn meewerken voor de foto deden ze niet, zodat ook deze versie niet echt de juiste kleur heeft. Het is Opal uni, wat grijzer en wat roder, maar ik krijg de foto niet op kleur en heb geen zin om te blijven mieren: dan maar zo.
Voor wie wil weten hoe dit gaat: *2 rechts, een omslag, 2 rechts, 2 rechts samenbreien*. En dat alsmaar door. Bij de boord wissel je het af met naalden averechts, de hiel moet in zandlopermodel, anders kom je in de problemen met de kronkels, en de teen doe je naar eigen inzicht. Kijk wel uit, pas de sok om te zien waar de zijkant van de teen zit, want het draait, echt.

model: the very thought of himNa al die kleine friemeldingen en met de winter op volle kracht in aantocht (toch, onderhand?), wilde ik ook wel eens iets beginnen dat opschiet. Vandaar dat ik eergisteren hiermee begon, in de pauzes tussen het vertalen van puzzels en intelligente teksten. Je ziet dat het aan de verwachting voldoet, want het achterpand is bijna af. Elke twee naalden wissel ik van draad, dus ik brei met twee bollen, maar niet met dubbele draad. Zo krijg je wel het streepeffect van het garen, maar zijn de overgangen niet te abrupt.
Het wordt een vest, de afmetingen heb ik van het Knitty-patroon "the very thought of him", het garen (53% wol, 47% acryl,heel zacht) van Lambert de Groot, van toen we op de Kreadoe zaten te breien. Omdat ik het in patentsteek brei op naalden nummer 8, is een steek haast een centimeter breed. Genieten! En binnenkort kan ik het al aan, heerlijk!

2 opmerkingen:

Berthi zei

Voordat de strenge winter zijn intrede doet, is je vest zeker klaar. Ben jij mooi op tijd!

yvonnep zei

Die sokken zijn echt prachtig geworden! En lekker zeg, zo'n grote stappen snel klaar zacht ding.