maandag 13 februari 2006

Crocusstreepjes

voorjaarssokkenjonkies
De onderwegsokken die maar zo kort onderweg zijn geweest, zijn af. Echte voorjaarssokken zijn het geworden, dus het sneeuwde dat het goot toen ik de tweede sok afkantte. Ik kreeg niet de kans de naalden en het garen even neer te leggen, want als vanzelf kwam er een sokje voor de 'hugs and love' sokkendoos op de pennen gevlogen. 20 gram is niet genoeg voor een paar sokken maatje 27/28, dus ik vul het aan met een stukje paars dat over is van de mermaids van laatst. Spannend, de strepen op elkaar laten aansluiten als je maar net (niet) genoeg garen hebt en in dat garen ook nog knoopjes voorkomen en patroondelen ontbreken. Het worden nu geen identieke tweelingen, deze kleintjes, maar ze zijn wel duidelijk familie van elkaar.

4 opmerkingen:

berthi zei

Fijn dat het voorjaar in aantocht is, je sokken laten het al zien. Ik kijk er naar uit.

astridpersons zei

leuk geworden! antwoord op je technische vraag staat bij je vorige crocussokkenstukje (mooi scrabblewoord)

Lie(f)s zei

De "lievigheid" valt alleszins mee. Ik vind het heel geslaagde sokken! Begin je na de boord gewoon met dat patroontje, en sluit het dan vanzelf mooi aan?
LIe(f)s

José zei

@ Lie(f)s: Ja, handig he!