zaterdag 25 februari 2006

Daar komt een Dame

Lady Eleanor in aanbouwWe waren gisteren op de handwerkbeurs. Enkelen van ons, in elk geval. Niet als onderdeel van een stand, maar wel als genodigden, met gratis kaartjes :-D
Ik was zo wijs met een boodschappenlijstje op pad te gaan, en geen dingen te kopen die daar niet op stonden (behalve een portie friet als lunch, dat had ik thuis nog niet bedacht). Inspirerend, zo'n uitstapje! Weer veel moois gezien en gevoeld, en natuurlijk in aangenaam gezelschap gebreid, in het restaurant van de IJsselhallen. Leuk hoor, ook hier weer mensen die - al dan niet nadat ze een tijdje moed hadden zitten verzamelen op een tafeltje afstand - kwamen vragen of wij: misschien van zo'n groep waren die in een café gingen zitten breien; dat nou makkelijk vonden met die kleine naaldjes; de rondbreinaald wilden laten zien; allemaal aan sokken bezig waren. Of die kwamen vertellen hoe leuk ze het vonden ons te zien en/of dat ze zelf ook graag... En ga zo maar door.

Wat heb ik allemaal mee naar huis gebracht? Het boekje met 1000 breipatroontjes, waaruit Astrid laatst weer wat moois had geshowd, een kluwen hagebutte en een bol uni, allebei Opal, van Wolhalla en op de valreep, omdat ik nog de wijze raad kreeg langs te gaan bij de stand van Klazien, vond ik nog een mooie combi voor de Lady Eleanor die ik zo graag wil maken.

Het werd nog laat gisteravond, want ik moest er toch echt even aan beginnen. De kleuren moet je even op de site van Klazien controleren, op de tweede pagina 'breimodellen en breiwol', daar klopt het beter. Ik moet nog wennen aan de kleuren, en het wordt erg mooi maar wel heel anders dan ik in gedachten had, met die abrupte kleurovergangen.
Ach, het breit zo snel en simpel, ik kan er altijd nog een van ander garen maken, als ik deze af heb.

6 opmerkingen:

Arja zei

wist jij dat Niek van SnBU ook de Lady E maakt, in vergelijkbaar garen met verschillende roodtinten?

yvonnep zei

rijke oogst, José, en zo verstandig.

berthi zei

Ziet er gaaf uit!!
Volgens mij heeft zowat iedereen breigaren bij Klazien gekocht.

knittingajour zei

Wat een prachtige Lady zal dat worden (is het al!). En na al die verhalen op al jullie blogs baal ik echt dat ik niet ben gegaan.... Maar goed de nieuwe beurs in de gaten houden..

astridpersons zei

jose,
prachtig wordt Lady Eleanor : ik wil hem ook gaan maken maar heb geen zin om weer veel geld uit te geven aan weer een duur breiboek, Dus je raadt het al: mag ik jouw patroon "lenen"? Please? Pretty please?

Nandaaah zei

Het ziet er wel heel ingenieus uit!