donderdag 9 februari 2006

FLAK 1

my first FLAK swatchProjectus enormus is ook van start: de Follow the Leader Aran Knitalong. Dat wordt iets voor langdurig opletten en zeker niet voor breien in de trein of in gezellig kletsgezelschap. Dit proeflapje laat dat nog niet zo zien, want dat is bedoeld om de maat van de vulsteek te bepalen, die aan de zijkanten zorgt dat het geheel gaat passen.
De rest wordt ingewikkelder, met kabels en andere leuke dingen waar je je aandacht bij moet houden. De volgende opdracht is dan ook mijn maten te projecteren op een patroon, en daar de aangegeven steken in te passen en/of die af te wisselen met patroonsteken en kabels naar keuze.

Ik kan natuurlijk het patroon volgen, maar daarvoor heb ik niet al die mooie patroonideeën opgespaard! Ik ga eens heerlijk grazen in de voorraad en zal dan dus moeten kiezen. Ik vrees dat ik materiaal (patronen en garen) heb voor een trui of vier, vijf. Irlande in creme, Alaska in oranjerood, dikke wol in bijna wit, en deze, drie kilo ongeveer, waar ik nu aan begonnen ben, dus genoeg voor een ruime trui en veel proeflapjes ;-)
Nu aan de slag met nummer één, die vast wel af is als winter 2006/2007 begint.

1 opmerking:

berthi zei

Proeflapje....vreselijk. Vanmiddag steken opgezet voor sokken. Krijg ik van de anderen te horen dat het vast te weinig steken zijn. Proeflapje breien, kreeg ik te horen. Nee, ik brei geen proeflapjes...vreselijk. Dus, uithalen.... en weer opnieuw beginnen met meer steken.
En ik maar denken dat mijn 'kaboutervoet' er wel in past!