zondag 5 maart 2006

Bijna beter

Goed, griep is dus echt niks! Intussen ben ik bijna beter en vind ik weer de moed de foto's even neer te zetten die ik maakte vlak voor ik plotseling een soort vaatdoekje werd.

glad rag sock 1Dit is mijn volgende sixsok. Je ziet er niks van, maar het patroon na de boord is gelijk aan dat van het blauwige sjaaltje van een paar weken geleden. Gewoon een 'baby fern', of varensteekje. En de ontwerpsters op Sixsox altijd maar schreeuwen dat je niks anders met de patronen mag dan zelf breien, want ojee ojee, dat copyright! Nou ja, wat een gedoe, zeg. Hou eens op met kermen daar en brei gewoon door, flauwerds!
Het garen is trouwens weer een samendraaisel van drie draden uit de grote doos klossen die ik op e-bay kocht.

branching out growingLangzaam maar zeker groeit de branching out uit tot een echte sjaal. Hier en daar een kleine misstap valt niet op, gelukkig. En ondanks al die pluisjes achterhaal ik meestal ook wel waar ik een omslag of een steekje gemist heb, zodat dat dan in de volgende naald te verbeteren is.

tijgervestjeEn op gevaar af dat de aanstaande mama van de beoogde ontvanger hier kijkt: het tijgervestje is af en heeft weer twee op elkaar lijkende mouwtjes!




Gek genoeg ben ik de afgelopen week niet aan iets nieuws begonnen en heb ik ook niets afgemaakt, maar voor de komende week, of twee, en meer, heb ik weer allerlei plannen. Niet alleen op breigebied, want er schijnt nog meer te zijn in het leven.
Hèhè, ik ben er weer!

5 opmerkingen:

yvonnep zei

Wat zal de moeder veel vestjes krijgen! Lollig die sok enne, ik ben ook met de branching out begonnen. Ja, 't is een vervelende griep die heerst, ben je nu weer helemaal o.k?

berthi zei

Goed dat je er weer bent! Het vestje ziet er leuk uit. Toen mijn kinderen klein waren heb ik heel wat vestjes voor ze gebreid en ik vond ze altijd super handig!

mir zei

ha, die tijger ziet er beter uit als vestje dan als sok, vind ik. heb je die mouw nou opnieuw gemaakt of gewoon opnieuw geblokt?

zoetegoed zei

Harstikke leuk vestje geworden. Ik heb helemaal niets op met het breien met zelfstrepende 'patronerende' garens, maar deze is erg leuk!

José zei

@yvonnep: ik heb de branching out ook in het Frans gevonden!
@mir: gewassen en in model geknepen, dat is alles.
@mir & zoetegoed: ik ben er ook een beetje mee klaar, met die zelfstrepers, maar ik heb er nog heel veel van. Ga het nu combineren met andere garens en steken, dan wordt het weer leuk. Tijger is de enige van de oerwoudserie die ik leuk vond, goed doel, juiste bestemming, patroontje erbij, toch gelukt. Nog 80 gram over... ;-)