donderdag 30 maart 2006

Organiseer je eigen lente

voorjaarskleurige wol Vanmorgen bedacht ik opeens, bij het zien van de glazen magnetronbakplaat, dat ik nog een klos witte M+M Vecta had staan, waar ik mijn E-kleurtjes mooi op kon uitproberen.
Azijn was er nog genoeg, dus alleen de wol van de klos op een kluwen draaien zonder dat de poes komt meehelpen was even een probleempje. Maar ook dat is gelukt, de poes heeft goede oortjes en kan heel hard weglopen.
Intussen weet ik dat kleuren spontaan mengen als je ze nat toepast en dat je niet snel teveel azijn gebruikt. En dat ik dit wel heel erg leuk vind, zelfs als er van die lieve kleurtjes ontstaan die ik niet bedacht heb. Ik had wat harder resultaat in gedachten, maar dat komt dan de volgende keer wel.

Zoals je kunt zien is het verder nog niet zo erg lente in de tuin. Alleen die ene struik die in elk seizoen wel wat rose frottige bloempjes heeft, heeft ze nu ook. Zelfs de viooltjes uit het tuincentrum houden zich stijf dicht. En terwijl ik dit zit te typen, is de fleurige wol ook alweer binnen: die regende nat toen hij bijna droog was, grrrr!

7 opmerkingen:

José zei

Toevoeging: paaseierverf heeft momenteel alleen Blokker, hier in Oisterwijk. Zeeman gelooft niet meer het dit jaar nog te krijgen, Kruidvat ziet het a.s. dinsdag tegemoet, want het hoort bij de paasfolder. Bij Blokker dus gauw een paar pakjes meegenomen, met deels dezelfde, deels andere E-nummers dan die in mijn flesjes, zag ik al. Edah droeg bij met een grote fles azijn, helaas is de witte wol nu al een eind op...

Berthi zei

Het zijn prachtige kleuren geworden. Toch heb ik nog een vraag,(misschien wel een domme vraag): als je van dit garen straks iets moois hebt gebreid en je gaat het wassen, hoe houden de kleuren zich dan?

Lies zei

Dat ziet er heel erg vrolijk uit! (wil je die groenige misschien verkopen?)

Lie(f)s

José zei

@ Berthi: Volgens hen die het weten kunnen, houdt dit zich goed in de was, maar voor de zekerheid heb ik alle kleuren voor een klein proeflapje (Jáá!!! daar is hij weer!!!) gebruikt en dat alvast in een lingerienetje in de wasmachine gestopt. Dat gaat dus met de eerste de beste was mee, daarna weten we meer.

@ Lies: het is maar een bolletje van 20 gram, hoor! En groenig? Groen met een hoofdletter, zodanig groen dat je het in het donker kunt terugvinden, ongeveer ;-)

yvonnep zei

Wat een geweldige KLEUREN...ik val ook op dat groen...

Berthi zei

Alwéér een proeflapje.....wat goed van je! Wat spannend....... zal de wasbeurt het gewenste resultaat geven??? Laat je het nog weten?

Heksiina zei

Wat leuk!

Ik heb niuwe breien blog. Graag komment verlaten.