zaterdag 18 maart 2006

Verlate Valentijns

begin standing...De vorige sixsox begon begin februari, toen ik net met wat anders bezig was. Lief als ik ben had ik beloofd dat die aflevering van sixsox, als het een niet al te ajourig patroontje was, voor hem zou zijn. Hij trof het, want het was een hartjespatroon. Half Amerika heeft het in rose gebreid, maar dat vond ik toch wel erg gortig. Na heel wat heen en weer geredeneer (wat bestaan er veel soorten grijs!) is dit de kleurencombi geworden: lichtgrijs met donkergrijs.

streepjessokkenhartjes!

Gewoon braaf en geduldig doorploegen volgens het patroon en niets zelf veranderen als je het patroon niet doorziet, dat werpt vruchten af! Zowat na elke naald keek ik of er al wat kwam, maar nee, steeds niet, tot opeens: wel! Je ziet, vanaf de zijkant zien ze er gewoon uit als gestreepte sokken, maar van onder (en ook van boven) af gezien staan er lieve plaatjes op.

Zie je aan twee kanten boordjes? Dat klopt. Sportieve kuiten en hoge wreven vragen om veel steken, om in de sok te komen en om ze niet om de benen te laten spannen, maar bij de enkels moeten ze ook passen. Vandaar.
De hiel wordt gewoon versterkt, donker met een streepje zoals de boord, de bovenvoet wordt boordsteek, de zool niet, maar omdat op verzoek de hele sok verder gestreept wordt, wordt dat ook wel een vrolijk stuk. Maat 43 met 80 steken, ik reken niet uit hoeveel steken dat nog zijn voor er twee sokken af zijn...

3 opmerkingen:

yvonnep zei

Ik vind het er helemaal niet saai uitzien, juist subtiel. Knap werk!

Berthi zei

Ik vind dit een heel mooi patroon. Ik heb het al eerder op een andere blog gezien.

Rineke zei

LEuk zeg, Jose! En inderdaad heel erg goed gekozen, die kleuren!