zaterdag 1 april 2006

"Schaapje, schaapje...

Heb je witte wol?" Ja, dat heb ik, grrmbbll...

De zon is weg en de kleur is uit mijn proeflapje, al is er geen oorzakelijk verband tussen die twee, maar mijn dag wordt er wel veel grauwer van.

Het blauw heeft redelijk gehouden, het rood is rose geworden en bijna al het geel en groen zijn verdwenen. Wat nu?

Ik denk dat ik een nieuw lapje maak, dat opkook met zuur en dan weer was, om te zien of dat helpt. En volgende keer langer koken tijdens het verven? Al was nu ook alle kleurstof in het garen getrokken, in een paar minuten hoogste stand magnetron per 20 gram garen.

En wie (bijna) zeker weet dat er wat anders helpt: roept u maar!

3 opmerkingen:

Arja zei

nu weet ik weer waarom ik met Procion verf. enge chemische verfstoffen, maar wel met een permanent effect.

kom anders eens kijken bij http://groups.yahoo.com/group/met_verve/
daar lopen een boel handige tips rond, kun je zomaar vangen.

Berthi zei

Heb ik net een reactie geplaatst bij je vorige log, zonder dit te lezen.
Het is toch geen 1 april grap??

yvonnep zei

Dan zou het wel een levensechte 1 aprilgrap zijn, maar ja, je weet het niet. Als het waar is...want waar is de foto van de nu weer witte of lichtgekleurde wol...
ach, ach, 1 april als iedereen aan iedereen twijfelt