dinsdag 11 april 2006

Sudderlapje

gekookt proeflapjeHelemaal rechts: de volgende kans op een proeflapje dat met dezelfde kleuren uit de was komt als het er in ging. In het midden het lapje waar de kleuren minder op hielden in de was, helemaal links de wol die de eerste ronde vormde, nog niet gewassen en niet nog eens zuur gekookt, dus ik ben benieuwd of de verf daar wel op houdt. Rechts en links zitten nu in de wasmachine, op de gewone 40 gradenwas...

Edit:
En de uitkomst is... Ook het rechterlapje is nu veel kleur kwijt, dus achteraf opkoken met azijn is niet de remedie die ik nodig had. De 100% wollen, eh, tampon zeg maar, links, heeft wel alle kleur behouden. Aangezien de rest 75% wol is, kan het aan de samenstelling alleen niet liggen, dus ik heb waarschijnlijk bij de eerste verfsessie wat anders gedaan dan bij de tweede.
Plan: de geverfde wol breien alsof hij niet geverfd is, en dan het resultaat opnieuw de pan in, met een degelijker verfbad. Ooit.

3 opmerkingen:

Berthi zei

Spannend!!!!

yvonnep zei

Het begint steeds meer op een breilaboratorium te lijken!

Rineke zei

Spannend hoor! Ik ben benieuwd hoe je experimenten verder gaan. Ik heb net eierverf gekocht (ook E.nummers?) en wil daar ook es mee experimenteren.
Ik heb eerder al es met KoolAid geverfd, dat ging goed, maar ik heb de resultaten nog niet gewassen!!