woensdag 24 mei 2006

zwartbles, pluk 1

mijn eerste zelfgevulde spoelIk dacht dat ik verslaafd was aan breien, maar ik weet nu dat er verslavender dingen zijn. Spinnen bijvoorbeeld.
Maanden geleden kreeg ik een spinnewiel, waarvan ik de werking nog niet doorgrondde. Een paar weken geleden kwam daar witte en bijna zwarte wol bij, ook leuk, voelt lekker, ziet er lekker uit, maar dan?
Gisteren volgde een avondje spinnen met een ervaren spinster, en zie: ik ben weer verloren! Of gewonnen, in elk geval ben ik weer ergens vol van. Eigenlijk ging ik nu net boodschappen doen, maar ik moest nog 'even' oefenen. Vandaar deze foto van de klos met half-affe zwartblesdraad. Er moet er nog zo een, die twijn je dan samen, dan heb je echte breiwol. Of weefwol, want waarschijnlijk komt er maandag een weefgetouw bij in mijn schatkamer!

Wordt vervolgd, beslist!

4 opmerkingen:

Berthi zei

Spinnen.....nee dat kan me niet echt bekoren!

José zei

Haha, dat heb ik nou met borduren! ;-)
Gelukkig, zo blijft er toch nog wat afwisseling in de voorkeuren.

Liza zei

Je beschrijft precies de reden waarom ik niet aan spinnen begin. In deze fase van mijn leven dan...

yvonnep zei

Wel uitkijken voor boze feeën!