vrijdag 9 juni 2006

Mag het een vachtje meer zijn?

Vanmiddag was ik in de hitte bezig de tuinbank opnieuw in de olie te zetten. Gelukkig was ik ongeveer klaar toen de telefoon ging. Mijn moeder: het schaap van mevrouw B. is geschoren en de wol wordt weggegooid, of wil jij hem soms?
Nou had ik net met de spingroep overlegd, en we waren tot de conclusie gekomen dat je sterk moet zijn en niet te veel vachten in huis moet nemen. Dus ik kleedde me aan en ging op pad.
vacht brabants heideschaapHet blote Brabantse heideschaap lag rustig in de wei, in gezelschap van twee even blote Ouessantjes van de buren. Helaas waren de donkere vachtjes wat voortvarender afgevoerd, maar buurman vond dat dat toch lastige wol was om te spinnen. Ik, nieuweling, had het wel willen proberen, maar het lot heeft me dus behoed voor een al te grote overvloed. Hoewel: met deze grote, heerlijk zachte, roomwitte vacht, heb ik nu drie hele vachten in huis en twee stukjes. Het is dat de zomer net begonnen is, anders vond ik dat de winter wel mocht beginnen.


stapel brabants heideschaapMooi bij-effect: die buurman was op zoek naar bijenkasten, ik wilde de mijne kwijt. Ik heb nu dus weer ruimte in de tuin, een pot kakelverse honing in de kast, en een extra vacht in huis. Wat een rijkdom!

4 opmerkingen:

Arja zei

en dan ken ik weer iemand die een nest hommels in haar spouw of zoiets heeft zitten. gratis af te halen. iets voor jouw buurman?

Lies zei

Leuk, zo'n economietje zonder geld en iedereen blij.

yvonnep zei

Ja, als je de vachten krijgt, dan wordt het wel rendabel!

Berthi zei

Voorlopig kan je vooruit!:)