woensdag 21 juni 2006

Tijger-plus

sokken met strengetjeGisteravond weer wat afgemaakt: een paar tijgersokken en een strengetje zwartkopwol. Nu ik ze zo bij elkaar zie, denk ik dat ik van de rest van de tijgerwol (bijna een hele bol, want de sokken zijn van de 'rest' van mijn tweede bol, die nodig was omdat de eerste net te weinig was voor een vestje, en toen aangevuld met het begin van een bol uit mijn prijspakket van Wolhalla), samen met de nieuwe zelfgesponnen zwartkop, ook wel een paar kan maken. Hoef ik niet door te spinnen tot ik genoeg heb voor een heel paar, en wordt het tweede tijgerpaar echt anders.

Dit strengetje is ongeveer 33 meter. H. rekende meteen uit dat dat uitkomt op een kilometer gesponnen wol per maand, als ik het zo elke dag doe.

Intussen staat het volgende paar sokken op de naalden: het nieuwe sixsoxpatroon, dat begint met de teen, op een weer heel andere manier opgezet, en dat een echte hiel heeft, die dus in mijn ogen achterstevoren gebreid gaat worden. Zwart, maat 43 (maar dat kun je nog niet zien), en het krijgt straks/later in het beenstuk een bordeauxrood patroon. Welk, dat moeten we nog uitkiezen.

3 opmerkingen:

Berthi zei

Stoere sokken!

Arja zei

grrrrr, die tijgers blijven leuk!

yvonnep zei

Prachtig: witte wol van de zwartkop. En dat is niet mis: een km per maand. Gave sokken!