donderdag 13 juli 2006

Bloksok

bloxsockEindelijk doe ik weer eens een sixsocks-sok. Deze heet 'colorblocks', omdat het oosrspronkelijke patroon uitgaat van een zak vol kleine bolletjes, waar je zonder te kijken steeds je volgende kleurtje uittrekt. Dat was ik niet van plan, ik was zelfs helemaal niet van plan de sok te gaan breien, maar toen bleek dat de opzet weer heel anders was dan wat ik al kende, en begon ik toch. Voor hem weer, maat 43, wat echt enorm lijkt, maar met dit dunne garen toch erg snel opschiet.

Ik ben nu net de hiel voorbij: een 'gewone rechte', maar dan andersom, omdat je vanaf de teen komt. De sok is nu iets te ruim, maar ik weet dat dit garen (M+M Vecta) in de was wat in elkaar trekt, dus na de was zit het hem als gegoten.
Brede voeten vragen om trucs, daarom komt bij de enkel een naaldje of wat in 2/2 rib. En in het been komt een ingebreid patroon, waarschijnlijk in het rood waarmee ik de eerste meerdering voor de spie heb aangegeven. Dat gaat knallen! Maar eerst nog even stug vooruit.

1 opmerking:

marianne zei

Hoi José,
Kan ik van jou het patroon krijgen van de bloksok, ofwel de sok die je bij de teen begint te breien. Ik kan alleen engelstalige patronen vinden en dan blijf ik steken op de vertaling ervan. Je zou mij er erg mee helpen.
Met dank en groeten,
Marianne.

marianne.vantklooster@gmail.com