zondag 30 juli 2006

Gek spel!

sock wars Ik heb me net ingeschreven voor 'Sock wars', een spel met zelfgebreide sokken. De spelregels zijn wat vreemd: je breit sokken voor iemand en stuurt ze op. Die ander was ook sokken aan het breien, maar is nu af en stuurt de onderhanden sokken naar jou, om af te maken voor haar 'slachtoffer'. Zijn die sokken klaar, dan stuur je ze op en is dat slachtoffer ook af, enz. enz. Alleen: iemand breit ook voor jou, en als jouw sokken af zijn, krijg je ze toegestuurd. Dan ben jij dus ook af/dood. Je stuurt dan jouw onderhanden sok naar degene die jou een paar heeft gestuurd, en die maakt ze af. Op het laatst is er nog één breister (m/v) over, die wint. En elke deelnemer heeft een paar door iemand anders gebreide sokken gekregen. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen!

10 opmerkingen:

nrrdgrrl zei

haaa, wat een rust - daar heb ik gewoon geen tijd voor. scheelt weer een keuze maken :)

yvonnep zei

Daar brei ik niet snel genoeg voor. Scheelt ook weer. Kind, wat heb je mooie kleuren geverfd en de vraag over het prikken van Doornroosje...ja, ik denk ook splinters.

astridpersons zei

dat is leuk: zo'n game! zullen mijn zoons jaloers zijn, maar hellup ik moet nog zo veel doen. Waarom is er ook zo veel leuks in breiland?

Berthi zei

Het is niet meer bij te houden wat er allemaal gebeurd op breigebied.
Ik ben heel benieuwd hoe Sock Wars gaat verlopen. Ik lees het wel op je weblog.

José zei

Het kan best een heel grote chaos worden, maar wat dan nog ;-)
Vuil spel mag, heeft de organisatie al bekendgemaakt, want er werden al strategieën geopperd: teams vormen om iemand juistwel/niet heel snel een paar sokken te sturen, of uitstellen om iemand anders kans te geven een ander erst uit te schakelen. En als je langzaam breit, win je de hoofdprijs niet, maar krijg je wel een paar sokken en hoef je niet voor de halve wereld te breien.
Ik zie wel wat ik doe, dat ligt er ook aan hoe druk ik het eind september heb en wat voor patroon het is.
En inderdaad, tegen die tijd zien jullie ook wel hier wat het wordt!

Jayne zei

Hi Jose
Returning the favour and leaving a comment on your blog. Sorry - I can only read Dutch (thanks to Afrikaans at school) but i can't write it so you'll have to make do with English.

Looking forward to seeing you in the Sock Wars.

knittingajour zei

Dat is toch geweldig aan internet. Hoe bedenken ze het!

Anoniem zei

Ooooooo, keuzes, keuzes, keuzes.... Dit speelde ik vroeger op de uni met waterpistolen, wat een lol hadden we (en verder niet zoveel te doen als nu ;-) Ik ga even broeden José, ik heb zin om mee te doen!

Anoniem zei

O, anonymous ben ik dus, Liza....

Patricia zei

Glad to see you join. I'm very curious as to how this will play out!