woensdag 5 juli 2006

Mijn arme armen

groot man!Afgelopen zaterdag kreeg ik een cadeautje. Zeg maar Cadeau! (He, gelukkig, het staat nog steeds zo in het groene boekje, ik was even bang dat deze spelling afgeschaft was, maar dat is weer een ander onderwerp.)
Op Marktplaats stond een gratis af te halen vierschachts weefgetouw naar me te lonken. Gebeld of het in de auto paste: waarschijnlijk niet. Huug dacht dat dat wel mee zou vallen, Jan en Ada, die hem in de garage hadden staan, dachten dat dat tegen zou vallen, net als uit elkaar halen en thuis weer monteren. Gelukkig hebben we een lange auto met een stevig dak...
Afspraak gemaakt om het te komen halen. Bij het opschrijven van elkaars gegevens: "Je naam komt me zo bekend voor!" Ja, zo vaak komt die naam niet voor, en we bleken inderdaad bij elkaar op de Spingroep-mailinglijst te zitten. Wat is de wereld klein ;-)
Het was erg gezellig, zelfs al hebben we ter plekke niet gebreid of gesponnen, en het weefgetouw is inderdaad nogal groot. Fantastisch, dat het zomaar mee mocht! Hartelijk dank Ada!
een dak volJan en Huug tilden het gevaarte samen op de auto, Huug sjorde de hele boel (door Jan al stevig aan elkaar ge-tiewrapt) vast. Voorzichtig naar huis gereden, onderweg een keer gestopt voor een raar geluid: een ontsnappend opboomlatje, dat we nog snel in de auto hebben gegooid.
Gelukkig, het past in mijn wolkamer. Maar net, gezien ik daar momenteel ook een en ander aan materialen voor het restaureren en schilderen van de buitenboel heb staan. (Geloof dat maar zonder foto, ik geneer me voor het uitzicht daar.)

plukken, kaarden, draadBij het weefgetouw zaten 'toebehoren'. Rieten, latjes, hevels, schuitjes, noem maar op. En vakliteratuur, en wol, en als toetje: handkaarden! Daarmee ben ik meteen aan de slag gegaan, en in het weekend heb ik anderhalve klos gekaarde zwartbles gesponnen. De rook kwam zowat het spingat uit. Ik wist niet dat de as van de vlucht zo heet kon worden, maar nu weet ik dus hoe dat gat zo zwart komt.

Maar ja, toen werd het maandag en begonnen we met de restauratie van de buitenkant van het huis. Hard nodig, leuk maar hard werk, dus nu heb ik spierpijn in mijn armen. Vanmorgen nog net voor de hoosbui de laatste kieren dichtgestopt met epoxy, nu wil ik het liefst mijn armen laten hangen. Maar beneden ligt de volgende lading wol te roepen, en mijn handen beginnen weer te jeuken...

3 opmerkingen:

yvonnep zei

Meid, wat leuk voor je...nu kan je werkelijk alles...let op je armen. je hebt er maar twee.

Gea zei

Waw,wat een geluk,leuk zeg!!!!!!!!!!

doei Gea

1972Galadriel zei

Via hyves hier terecht gekomen. Leuke blog :) erg leuk om te zien dat er andere verslavingen dan internet zijn!