zaterdag 19 augustus 2006

Onrustig

wollen weeldeAl een dag of tien niks laten zien, want ik loop mezelf voorbij. Te veel te doen in te weinig tijd, maar gelukkig kom ik af en toe tot rust achter het spinnewiel of onder de breinaalden.

Wat zie je hier allemaal? Helemaal rechts: een streng zwartkop, die zo wit is als de streng ernaast voor hij geverfd werd. Die rode streng komt uit een plastic zakje. Ik ging de paaseimethode toepassen, dacht ik, door het geheel in de zon te leggen, maar net op die dag begon de ellende zonder zon. Deze versie komt dus uit de magnetron (wel eerst het metalen sluitstripje van de zak halen, anders smelt hij heel mooi open). Helemaal links: een pluk clun forest die in een bak met gehakte walnoten (compleet, dus met schillen en bolsters) heeft gelegen. Daarnaast een klein strengetje dat voor de helft in het notenbrouwsel heeft gehangen (verwarmd in de pan) en in het midden twee mixen van een witte en een notengeverfde draad. Notenkleur uit die pluk links, wit van ik weet niet meer welk schaap.

sokBreien doe ik ook nog, zij het nog niet met de zelfgesponnen draden. De nieuwste sixsock heb ik twee keer opgezet, twee keer fout, dus uitgehaald voor ik er een foto van had. Misschien komt dat nog eens. Lady Eleanor groeit langzaam maar zeker en is intussen ruim een meter lang, dat is over de helft! En voor snel tussendoor heb ik weer eens een paar zelfstrepers opgezet, deze keer met versterkte Amerikaanse hiel. Beetje raar, maar wel soepel, met naalden 3 en maar 64 tot 60 steken gaat dit ook heel snel.

11 opmerkingen:

zoetegoed zei

Ondanks de drukte zelfs in rust nog een grote productie! Lieve hemel dat doe ik je niet na. Met bewondering kijk ik naar je strengetjes. Zijn dit allemaal experimentjes? Ik zou het leuk vinden als je de volgende SnB eens wat strengetjes meenam (zal ik ook doen dan)alleen al om de wol van verschillende schapen te voelen en van dichtbij te bekijken!

José zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
José zei

(Nog een keer proberen die link goed te krijgen:)

Goed idee! Donderdag strengetjes voelen in Tilburg!
Wie mee wil doen is welkom, natuurlijk, via S'nB Tilburg

astridpersons zei

ik blijf me verbazen over de regelmatigheid van je wol: het ziet er echt prachtig uit. Op mijn blog zie je mijn eerste resultaat: moet nog wel getwijnd worden. Spinnen is leuk!

Gea zei

sjonge wat veel gesponnen,en gekleurt
echt mooi!!

doei Gea

yvonnep zei

Mooi José! Breng je je spullen ook mee naar de grote snb dag? Zou ik leuk vinden?

tijm zei

Mooi José!
Op deze manier begint het bij mij ook weer te kriebelen om te gaan spinnen. Heb je ergens beschreven hoe die 'paasei'manier van verven gaat?

Berthi zei

Wat een productie, José'! Ik doe het je niet na!
Ik ben benieuwd hoe het breien bevalt met deze gesponnen wol.

caren zei

de sok heeft mooie herfstkleuren, welke wol is het? of is dat het geheim van de smit?

Tijm zei

Nog bedankt voor je tip hoe ik van die tuitjes kan breien!
Je eigen spinsels werken erg inspirerend. Ik vertelde mijn tante dat er weer gesponnen wordt en ook zelf geverfd. Zij deed het vroeger erg veel. Vond ze fijn om te horen, maar nu ze er zelf niet meer aan toe komt (ze weeft veel) vond het een heel goed idee dat ik haar spinnewiel krijg. Ik vind dit geweldig!!

José zei

@ Caren: het is fortissimo color, socka colori. Het nummer weet ik niet uit mijn hoofd. In ribbel (3/1) heel lekker zacht, op naalden 3, want het is wat dikker dan de wol die ik meestal gebruik (Opal en M+M Vecta).

@ Tijm: Gefeliciteerd met je spinnewiel! Ik heb je blog maar even gelinkt in mijn lijst hier links, dan kan ik geregeld bij je komen kijken, want ik ben erg benieuwd nar je spinsels.