woensdag 6 september 2006

Alchemie

drie bakjes wol"Heb je misschien voor het hele koor genoeg walnootgeverfde plukken wol, dan maken we voor iederen zo'n hoofdtooi." Nou, nee nog niet, maar Nel had noten en ik heb nog per ongeluk vervilte stukken liggen, flink pluimig, vast wel bruikbaar.
Nu nog combineren, zodat het weer bruin wordt. 'Afwasmiddel erbij', 'platslaan in een zak', 'ammoniak erbij voor een heldere kleur', 'azijn toevoegen', 'aluin etst goed'... Adviezen genoeg en ik gebruik ze graag voor zonnige experimenten.

In de grote emmer (voor een verantwoorder beeld buiten de foto gehouden) zit wol, walnoot en afwas, in één bakje met wat ammonia (werd opeens heel rood), in een ander met wat azijn (geel) en in de meest rechter met een tikje aluin (iets feller geel?)
Het staat nu lekker te stoven in de zon, in de emmer nog met het kussensloop vol notenpulp erbij. Later laat ik zien wat het geworden is. En intussen bedenk ik dat ik het ook zonder afwas en met al die andere dingen kan proberen. Kijk, je hebt niet snel teveel wol in huis!

2 opmerkingen:

Tijm zei

Wat ben je weer lekker bezig en wat fijn dat we via je blog mee kunnen genieten!

Berthi zei

Altijd weer spannend om te zien wat het resultaat zal zijn!