dinsdag 12 september 2006

Eindelijk eens geen sok

kabelvestNiet dat ik anders altijd alleen maar sokken brei, maar die drie sjaals die ik onderhanden heb (Lady Eleanor, Branching out en Oma), leveren ook niet zo'n wervelend beeld dat het steeds herhaald moet worden.

Nu heb ik geen sok onderhanden, hoewel dat met het verschijnen van de nieuwe Knitty zo weer kan veranderen, vanwege de haring, maar omdat het weer herfst wordt en vandaag - TADAAA!!! - S'nB Tilburg voor het eerst in het openbaar gaat breien, heb ik een vest opgezet. Indrukwekkend patroon met minimale inspanning: elke twaalfde naald kabel ik me een ongeluk (vier achter, vier breien, vier achterste breien, vier voor, vier breien, vier voorste breien, herhaal allemaal), maar de andere elf naalden zijn gewoon tricotsteek. Als ik eraan denk die braaf af te vinken en de knoopsgaten in de bies niet vergeet te maken, kan ik daar vanavond best een stuk verder mee komen.

6 opmerkingen:

yvonnep zei

Ziet er indrukwekkend uit! En die haring is leuk.

zoetegoed zei

Ik vind die herringbone sok ook al zo leuk. Ken je de handschoenen?
http://www.tata-tatao.to/knit/simplegloves/herringbone.html
Op meerdere blogs zijn ze al gebreid

nrrdgrrl zei

heel veel plezier vanavond! je hebt er lekker weer bij dacht ik, kun je zelfs op het terras! feestelijker kan haast niet.

Tijm zei

Woh, wat ben je weer lekker bezig!!! Veel plezier vanavond.

Gea zei

ziet er erg ingewikkeld uit,maar wel heel leuk

Lies zei

Vier achter vier breien vier eeeehhh...
Leuk project!