dinsdag 5 september 2006

Nu dan: breien met eigen draad

voor oma?Eindelijk maar eens wat op de pennen gezet, van al die strengetjes probeerwol. Dit patroon is 'Misty garden', uit Scarfstyle, maar eigenlijk ook gewoon een golfsteekje: minder in elke vierde naald evenveel als je meerdert, beetje netjes verdeeld. Brei alle andere naalden recht en hop, effect!
Omdat ik veel garen heb gesponnen met veel te veel twist, is er nogal wat niet erg zachte wol in het kistje terechtgekomen. Daarvan brei ik nu de uiteinden van deze sjaal. Het stuk voor om de nek wordt, als alles volgens plan gaat, wel van zachte wol.

Eerlijk gezegd twijfel ik over de combinatie van kleur en patroon. Mijn dochter verwoordde haar gelijksoortige twijfel: "Voor oma, zeker?" Ja, misschien wel ;-)

coburger fuchswolWat een ongelooflijke hoeveelheid schapenrassen bestaat er toch! Ik heb geen idee hoe ik door de hoeveelheid vachten zal raken, die ik nu in huis heb, maar ik kom toch steeds weer andere soorten tegen die ik wil proberen. De Coburger Fuchs bijvoorbeeld, die voor een eerste kennismaking in een klein zakje werd doorgegeven door Irma.
Nadat ik de riem van mijn spinnewiel had ingekort (ietsie te rigoreus, nu met ik nogal hard trappen, maar ja) was de overtwist voorbij en maakte ik een lekker zachte draad. Toen nog maar een, getwijnd met Brabants heideschaap, ook leuk. Wie weet komen ze nog wel samen in het nekgedeelte van de sjaal hierboven...

2 opmerkingen:

Tijm zei

Fijn om weer wat van je te lezen!!! Leuk dat je weer aan het breien bent geslagen. En dan maar voor 'Oma'maakt niet uit.

astrid van akkerveeken zei

Jose,als je nou tegen je dochter zegt, dat 't een retrosjaal wordt...