vrijdag 29 september 2006

Test, test...

verse worstjesIk ben beter in verzamelen dan in weggooien, dus ik heb een zak waarin ik restjes ongesponnen wol bewaar, plukken die zijn overgeschoten of geen eigen plekje hebben in het niet geheel doorzichtige systeem waar ik mee probeer te werken. Uit die zak spon ik de blauwe draad in de onderste streng, die daarom een kleurverloop heeft van wit, grijs en smurfenkleur. Hij is getwijnd met de eerste draad uit mijn nieuwe spinnewiel: een heel onregelmatig zwart ouessantdraadje. Creatief effect, nietwaar?
En de bruin/bruin-combinatie is absoluut niet mijn smaak, maar was wel een goede oefening. Twee heel verschillende wollen om te spinnen: notengeverfde zwartkop, die doe je met je ogen dicht, zeg maar, en 'zwarte' ouessant, korter en gladder, dus lastiger. Ik kan intussen al heel goed aanhechten ;-)
Die twee bruinen heb ik aandachtig zitten twijnen. Dan weer wat sneller, dan weer wat langzamer, minder spanning, langer vasthouden, kijken hoe het draait. Ik leer mijn spinnewiel zo echt goed kennen, en van die draad kom ik ook nog wel eens af.

4 opmerkingen:

Irma zei

Helemaal niks mis met die bruinbruin combi. Wat is er volens jou mis mee?
Zowiezo lijkt het me heel leuk als je deze 2 strengen samen in een project gebruikt!

Tijm zei

Wat weer een mooi garen en dat van restjes!!! Nu patronen verzamelen waarvoor weinig garen nodig is, mooie muts, handschoenen, minisokken, kussenslopen etc.

astrid(tilburg) zei

Heel mooi materiaal,Jose! En je kunt altijd nog een mandje met "Te koop/te ruil" maken voor de SnB-tafel ;-)

jenneke zei

Wat een verwennerij van je Sockwars assasin. Ik ben ondertussen ook de rivier de Styx over, maar wel met warme voeten. Ik zal zeker langs komen bij de SnB tafel in Den Bosch.