zondag 24 september 2006

Warsock

warsock vor JoyceRGoed, ik ben dood, maar tot maandagmiddag hoef ik dat niet toe te geven. Als ik deze sokken afmaak voordat ik 'officieel' af ben, kan ik ze naar Joyce sturen, alsof ze door Joni zijn afgemaakt. Dat scheelt een stap: als ik ze onaf naar Joni stuur, moet zij ze verder breien en dan naar Joyce sturen, die dan pas haar onderhanden sokken naar Joni stuurt. Tenzij zij (Joyce) ze eerder af heeft en al naar haar slachtoffer heeft gestuurd. Ach, het is wel ingewikkeld, maar als ik deze verstuurd heb, hoef ik er verder niet meer over na te denken. En het schiet wel op: grote-stappen-snel-thuis-garen, stond in het patroon, dus het is wel een soort Blitzkrieg, die sokkenoorlog ;-)

Yes, I'm dead, but I am not obliged to admit that until Monday afternoon. If/when I finish these socks before I'm 'officially' down, I can send them to Joyce, as if they were finished by Joni. That would spare one step: if I send them to Joni, unfinished, she has to finish them and send them on to Joyce, who only then sends her socks in progress to Joni. Unless she (Joyce) finished her socks already, and sent them to her victim. Ah, well, it all seems very complicated, but once these are off, I don't have to think about the system any more. And it is a fast job: 'large-strides-fast-there-yarn', was what the pattern advised, so this sock war really is a kind of Blitzkrieg ;-)

4 opmerkingen:

Joni zei

Oh no, you're not dead until the socks are in your hands. You can still assasinate your target yourself--I really think you might be done and have yours mailed before you're officially killed. ;)

Anoniem zei

Ik probeer die sokkenoorlog te snappen maar het zal wel aan mij liggen dat het me niet lukt. Veel plezier met het spel.Weer eens wat anders dan een spel spelen op de computer met mensen van over de hele wereld. Dit is een leuke variant.

Tijm

José zei

@ Joni: Yep, I myself will assassinate JoyceR, then. I'll include some stroopwafels (sugar syrup wafers?) in the box, to kill her softly, as the yarn is not that yummy (but it feels nice and warm when I try the socks on).

@ Tijm: we breien een paar sokken voor iemand. Als die haar te breien paar nog niet af en verstuurd heeft voor ze haar pakje krijgt, moet ze de half affe sokken naar haar anvaller sturen, die ze moet afmaken. Ik denk dat het zo'n vaart niet zal open, en dat de meeste sokken gewoon in een keer naar de bedoelde ontvanger gaan. Maar het is wel grappig, en je krijgt de meest verrassende sokken. Er is ook al een Flickr-groep van, waar je er een aantal kunt zien: http://www.flickr.com/groups/sockwars/pool/

yvonnep zei

En dan nog snap ik het niet. Nou ja, wil je een officiële sokbegrafenis?