woensdag 18 oktober 2006

Van slag

ingebrokenMoe, maar helemaal in de wolken was ik, toen ik zondag na drie dagen breien en beppen (draai dat maar om, eigenlijk!) terugkwam van de Handwerkbeurs. Dat je daar/hier nog niks van gezien hebt, komt door de doffe klap waarmee ik maandagochtend weer in de 'echte' wereld terugkwam: ingebroken in het kantoor van H., en van alles weg, natuurlijk. Dat hakt er veel meer in dan ik dacht, vandaar die stilte. Gelukkig is niet alles weg, maar de schade is toch groot, en het feit alleen al dat mensen dit doen, daar kan ik niet bij. Ik wil het ook niet snappen.

Vooruit, wat deden we zoal op de beurs?

Breien, allicht, en rondkijken, en 'soms' wat kopen. Ik heb alleen een set dubbelpuntige breinaalden maat 7 gekocht, en helemaal niets aan garen. Waarvan akte! Met al die nog te verwerken vachten kan ik het ook eigenlijk niet maken om kant-en-klaar garen te kopen...

653_5400unikatxWolhalla was er natuurlijk ook. Voor de gelegenheid kwam daar een streng Unikat vandaan, waarmee Liza op zaterdag aan een sjaal begon, die ik op zondag een eind verder breide. Mooi garen, verkeerd patroon, bleek na uren, dus dat gaat nog wat anders worden. Iets simpelers. Later hier te zien.


lindastridVrijdag en zaterdag hadden we de tafel best vol, met breiwerken en met Stitch 'n bitchers. (De dames op deze foto zijn geen familie van elkaar. Linda en Astrid zijn lid van S'nB-groepen hier in het zuiden.) Zondag waren er minder breisters (v/m) en veel minder bezoekers.



ieksEven niet opgelet, want steeds zo veel te praten en niet het hele patroon gelezen vantevoren. Opeens had ik zes centimeter te ver gebreid. Blèh, dat moet dan vanavond thuis maar in alle rust uitgehaald, dacht ik. maar nee, Tila van de afdeling Asten wilde dat wel even doen. En inderdaad, al heel snel was ik/zij weer op het punt waar ik de hals had moeten beginnen, en begon ik met de hals.
Leuk is dat bij S'nB, samen breien en overleggen, maar ook soms even een vervelend klusje spontaan opgelost!

5 opmerkingen:

Tijm zei

Vreselijk die inbraak. Wat schudt je bestaan dan door elkaar.

Fijn dat je leuke dagen hebt gehad!!

astridpersons zei

Hebben we vorig jaar ook gehad: had de inbreker ook nog aan drank en eten gezeten. Lievelings cdtjes weg, spaarpot van de kinderen weg. Bloedsporen overal(daardoor is hij overigens wel gepakt) Daarbij komt dat jongste bang werd om te gaan slapen.
Klootzakken zijn het. (excusez moi le mot, maar iets anders heb ik er niet voor)

froukje zei

Wat ontzettend vervelend voor je! Mijn kantoor is een keer in de brand gevlogen, en daar heb ik nog jaren last van gehad... En dat bedreigde gevoel dat je dan plotseling hebt (het duurt nog heel lang...) Tot ziens op de SnB dag: we gaan echt (!) kennismaken, beloofd!

yvonnep zei

oh, José, wat naar, wat naar. In mijn oude huis is ontzettend vaak ingebroken en je krijgt er een opgejaagd gevoel van in je eigen huis. Dat is zo naar. En al dat gedoe met verzekeringen, bleh! En wat was het gezellig he!?

Anoniem zei

O, heb jij die Unikat geadopteerd? ;-)
Balen van de inbraak joh.
Liza