maandag 20 november 2006

Afgelopen

van nvan nevan nelvan nelleuit

Het is alweer voorbij, die mooie zaterdag met honderden brei-enthousiasten. Er was veel te zien, het was veel warmer dan ik dacht dat het zou zijn, dus mijn heerlijke gebreide trui verdween al snel in een hoek (volgende keer een beter t-shirt daaronder aantrekken, onthouden!), het was heel Stitch 'n bitch, met lekker aanschuiven aan tafels, al dan niet met je breiwerk, en meteen aan de praat raken met onbekenden over wat zij onderhanden hadden. Heerlijk!

Mijn workshop had ook wel een paar keer gekund, wat de belangstelling betreft, maar de akoestiek (wat raar, dat moet met een k...) in het aquarium was net zo beroerd als mijn stem zaterdag, dus het was maar goed dat ik maar voor één ronde materiaal had. Mede door het geluidsprobleem vond ik dat ik wat warrig tekeer ben gegaan, maar gelukkig had ik doortastende deelnemers. "We komen voor wanten, dus we willen graag de duim behandelen." "Ja, en dan graag die daar, want dat is de mooiste!" Zo maak je wel optimaal gebruik van dat ene uurtje, ook al zijn de naalden loodzwaar volgens de huidige begrippen. In de vergelijking van staal versus bamboe, ja, dan verliest staal het tegenwoordig vaak.
Ik hoop in de verschillende blogs over een tijdje te zien wat iedereen van de wanten maakt!

buitWat uitgaven betreft heb ik me enorm ingehouden. Zo'n leuke doorzichtige Chibi, speciaal voor mij door Mr. Clover ("We do listen to our customers!") voorzien van de naalden uit de ondoorzichtige versie, anderhalve set antieke breinaaldjes maat bijna 3 milimeter, en wat lekkers. Boeken wel bekeken, maar mezelf wijsgemaakt dat ik ze niet hoefde. Ik geloofde het nog ook!

Bij het laatste rondje langs de aanwezigen, nog even hier en daar kletsen en gedag zeggen, viel me nog wat buit in de tas: onze snelbreikampioene had nog een en ander aan feestelijk nationaal getint garen over en nodige me uit toe te tasten. Ja, al doe ik zo mijn best niets mee te nemen waar ik niet meteen een bestemming voor heb, ik vond het zo zielig voor die bolletjes als niemand ze wilde, dat ik er toch maar een aantal van geadopteerd heb. Nobel, nietwaar...

Volgend jaar wéér!

5 opmerkingen:

yvonnep zei

't Was een heerlijke dag! En volgende keer wil ik ook een workshop bij jou volgen. Dan zorg ik dat ik al mijn projecten af heb. :-) (geloof je me?)

annette-h zei

De workshop was hartstikke leuk!
En ik was al lang op zoek naar een uitleg van grolsche wanten!
Inmiddels ben ik begonnen wel op kleinere naalden nl. 3 je kon nl door de blauwe rand heen kijken?

froukje zei

Hey José, nog bedankt voor het overbrengen van je kennis: ondanks slechte akoestiek was je goed verstaanbaar en heb ik zeker veel opgestoken! Afijn check m'n site over een tijdje en naar ik hoop, staan de wanten erop!

astrid zei

Leuk verslag, José!
En de'Van Nelle'foto's zijn heel mooi!

Anoniem zei

Dag, even zo kan geen mail adres vinden.

Ik ben op zoek naar het patroon van de Grolse want.
Krijg van verschillende mensen jou naam door.
Ik weet dat je vorig jaar de workshop gaf, heb het hier gevolgd. Maar helaas ben ik niet in de gelegenheid die te volgen.

Pas op de site van de Grolse heren naar het boekje gevraagd maar krijg geen reactie.
Nu zie ik jou naam daar ook met dezelfde vraag.
Heb jij het boekje recent wel kunnen kopen !?

Kan ik het patroon/pakket misschien ergens kopen !!?

Ik hoop dat jij mij kunt helpen.
marian'ne m van:

www.chatelaine.web-log.nl