woensdag 29 november 2006

Warme Hände, warme Liebe...

warm heart mittens"Kalte Hände, warme Liebe; warme Hände, Liebe ohne Ende". Houd dus het hoofd koel en de handen warm ;-)

Laatst, natuurlijk aangestoken door de 'Grolse affaire', meldde ik me aan voor de 'MittensKAL', een Yahoogroup waar elke twee maanden een wantenpatroon bij de kop gegrepen wordt en door de leden gebreid. Eergisteren, tijdens het strijken van de zakdoeken, besloot ik gewoon het huidige patroon te gebruiken voor de wol waar ik nog niet van wist wat... (etc., zie vorige posting). Omdat de gestreepte wol (ouessant-kuddemelange, van alle tien de schapen uit een wei) van de boord (heet dat ook zo als die glad is?) stamt uit mijn allereerste spinexperimenten, is die niet zacht. Niet getreurd, de boord is dubbel en de binnenkant is van de helderbruine variant die ook verder steeds in de blokjes en streepjes voorkomt (notengeverfde zwartkop). De witte en de bruin-witte draad zijn heel zachte ouessant.
Het patroon vroeg om 32 steken, ik heb er 44 opgezet en dat past prima!

Nu is het nog spannend hoe ver ik kom met deze bolletjes. Gelukkig heb ik meerdere paren breinaalden 3,5. Eerst de tweede want opzetten en tot hier breien, dan zien hoe ik verder ga met de kleuren. Bijspinnen of een extra bolletje grijpen zou best eens nodig kunnen zijn.

9 opmerkingen:

Gea zei

hoi,
ziet er leuk uit!!
mijn zelfgesponnen wol,
is alleen nog maar geschikt voor pen 4 of 5
dat is een beetje erg dik voor sokken en wantenhihi

Tijm zei

Wat goed!! Een keuze gemaakt en gelijk beginnen!! Stoer hoor!!!
Maar het is nu al erg erg mooi!

astridpersons zei

dat ziet er goed uit: wel zelfgesponnen wol erbij grijpen!
Fantastisch hoe dun en regelmatig jij kan spinnen

José zei

Speciaal voor Gea en Astrid: dit worden wel heel dikke wanten, hoor! Met hier én daar een bobbeltje ;-0

Irma zei

Wat gaaf!
Ik houd ook zo van handschoenen, het patroon moet wel goed zijn. Mijn zebra-wolhalla-handschoenen is niks,nada,niets geworden. Ik ga ook naar die mittens KAL! Jouw patroon ziet er geweldig uit!

Breien in Berkel e.o zei

Wat een mooie kleurencombinatie. Ik hoop inderdaad dat je voldoende hebt voor een compleet paar. Helaas ben ik zelf nog niet aan breien toegekomen deze week - ik had extra controles in verband met de zwangerschap - ze vermoeden dat ik last hebt van zwangerschapsdiabetes. Moet dus op dieet voorlopig :-)

froukje zei

Mooie warme wanten zullen het worden. Leuk idee zo'n yahoogroup!

yvonnep zei

Leuk joh, die wanten! Wat is ouessant?
Ik stuur je binnenkort een privévraag.

José zei

@Yvonnep: Ouessant is een eiland voor de Franse kust. De schapen die daar oorspronkelijk vandaan komen heten ook zo. Ze zijn klein en sober, oorspronkelijk alleen in zwart verkrijgbaar, tegenwoordig ook in andere kleuren ;-)