maandag 6 november 2006

Workshop in uitvoering

Grolsche want in aanbouwDe afgelopen vijf dagen was de Kreadoe in Utrecht, waar weer veel Stich'nBitchers lekker hebben zitten breien in het Breicafé van Lambert de Groot Het was druk, het was gezellig, de tv heeft ons zelfs gevonden en voor extra aanloop gezorgd: SBS kwam filmen, omdat breien hip, hot en helemaal in is.
Ik heb mijn tijd achter de tafel deels besteed aan het voorbereiden van de workshop 'Grolse wanten breien', die ik op 18 november geef. (Dan is het Stitch'nBitch-dag in de Van Nelle fabriek...) De workshop trekt veel belangstelling en ik ben erg mijn best aan het doen van alles over (de geschiedenis van) de want en mogelijke varianten in het patroon te achterhalen. Donderdag was ik met Carla M. bij Bianca B., van wie ik het patroon heb. We hebben allerlei ins en outs besproken...
Als je alles goed wilt doen, ben je wel even bezig met zoiets. Ik ben er dus nog wel even mee bezig. Maar dan heb je (en ik ook) ook wat!
Misschien ga ik deze winter wel wanten dragen.

7 opmerkingen:

Tijm zei

Had ik net vanmorgen een berichtje achter gelaten op je vorige post met de vraag hoe het met je is (i.v.m. lange tijd neit bloggen) Vroeg me af of je met de Grolse wanten aan de gang was. Tot mijn verbasing en grote vreugde word ik op mijn wenken bedient en zie ik nu je want in wording. Prachtig!

José zei

Ja, leuk he, je gaf me net het duwtje dat ik nodig had om meteen maar even te laten zien hoe ver ik ben.
De wollen op de foto zijn (bijna) helemaal wol, de want is helemaal acryl, want die is een prototype :-D

Ik ga verschillende versies en maten laten zien, van erschillend materiaal. Nu gauw verder breien dus!

Astrid zei

José, dat ziet er heel goed uit!
Krijgen wij van SnB-Tilburg morgenavond al een preview?;-)

Irma zei

Ik ben benieuwd om vanavond een en ander te horen.

astridpersons zei

mooi! ik had ze al eerder op internet gezien en vind ze echt fantastisch. Wel een lesje in geduld...

yvonnep zei

Fantastisch! Ziet er mooi uit. Maar mij krijg je niet in de workshop want ik heb al genoeg dingen die ik wil maken. volgend jaar.

Breien in Berkel e.o zei

Ik heb het patroon zo goed als aangepast - uitgeschreven op papier. Nu de tekening nog :-) Komt dus zsm naar je toe!

Liefs, Bianca