donderdag 28 december 2006

6, dan toch

Gisteren was ik bij 4, toen sloeg ik op een verkeerde toets en alles was weg. Ik vond dat wel een duidelijk teken dat ik eigenlijk geen zes rare dingen over mezelf hoefde te melden. Maar ja, ik zie dat zelfs Mir er aan moest geloven, dat zij doet wat ik ook van plan was (wie nog niet getikt was, mag zich bij deze aangesproken voelen, want ik denk dat iedereen verder al aan de beurt is geweest) en zelfs een (één?) rariteit met me gemeen heeft, dus ik begin gewoon opnieuw.
Speciaal voor Jonna en iedereen die het wil weten: mijn zes eigenaardigheden.

1
Ik heb één paar schoenen. Alles met hakken staat al tijden in de kast, in de zomer draag ik sandalen, liever loop ik op blote voeten of sokken.

2
Kun je afleiden uit 1: ik snap niet wat er leuk is aan winkelen. Als ik lang genoeg heb uitgesteld, neem ik een gids of internet en bestel wat per postorder. (Geldt niet voor eten, dat haal ik zelf.)

3
Ik was ruim 13 jaar (tot a.s. zondag) lid van Mensa. Zat vier jaar in het bestuur en twee jaar in de redactie van het clubblad, leerde er vergaderen en voorzitten en dat ik niet van vergaderen houd.

4
Ik dacht (A) dat ik al mijn onderhanden breisels zou afmaken voor ik aan iets nieuws zou beginnen, maar omdat ik morgen een tijd in een wachtkamer moet zitten, en zondag een tijd in een auto, ben ik vanmorgen (B) toch maar weer aan een sok begonnen.
*Is A vreemd, of B, of beide?

5
In een zwembad voel ik me als een haai in gevangenschap. Denk ik. Misschien ben ik in een vorig leven een haai geweest of ben ik er diep van binnen eigenlijk een. In elk geval zwem ik liever in zee.

6
Ik heb een luchtkasteel in Frankrijk. Ooit ga ik daar wonen. Het is nog niet af, gelukkig. Want ik heb plannen om van de de wol van de kudde schapen die daar in de tuin een plaatsje krijgt van alles voor de inrichting te gaan maken. En de muren en de tuin en de verbouwing wil ik ook doen. Koken en schoonmaken niet, daarvoor wonen een heleboel kabouters in de wijnkelder.

Zo. Wie (6x!) wil ook 6 rariteiten opbiechten? Doe maar! Meld je even in een 'comment' dat je de fakkel overneemt?


And for those who do not read Dutch: the short version of my 6 weird points.
1. I have one pair of shoes. I prefer wearing sandals and walking barefoot or on socks.
2. I do not see the fun of shopping. After endless procrastination I mailorder my bare necesseties. (But I do go out for food.)
3. I was a member of mensa NL for over 13 years. Being on the board (4 y) and making the monthly magazine (almost 2y) taught me a lot. Like not liking endless business meetings.
4. I was (A) going to finish all my wips before starting anything new, but as I'm supposed to spend some time waiting tomorrow and next Sunday, I (B) started another sock this morning. (A) or (B) is weird.
5. In a swimming pool, I feel as if I were a trapped shark. Maybe I am one, deep inside. I prefer swimming in the (a) sea.
6. I have a castle in the French sky. It is not yet finished, which is good for me, as I intend to do all the (re)furbishing and restauration myself, including weaving curtains and blankets of the wool of the flock of sheep in the castle grounds. Cooking and cleaning will be provided by the little folk living in the winecellar.

If you are one of those rare people not yet tagged for this weird game, please consider yourself tagged now! Name 6 weird things about yourself in your blog and tag 6 others who should do the same. 'Comment' to this post that you are in!

6 opmerkingen:

Breien in Lansingerland zei

Ik ben een van de weinigen denk ik... die nog geen zes rariteiten van mijzelf heb opgeschreven. Moet eens goed erover nadenken :-)

Irma zei

Vanavond komen mijn 6 gekke dingen.

Jouw nummer 2 herken ik wel. Ik postorder dan niet, maar kom welgeteld 2 x per jaar voor mezelf in het centrum om 'benodigdheden' te kopen OF ik moet echt iets dringends nodig hebben. Babyshoppen was aan mij dan ook niet besteed.
Maar José, 5 is een beetje gek, maar 6 is wel heel gek, goed dat je die voor het laatst hebt bewaard!

yvonnep zei

Tja, doodnormaal toch? Ook je luchtkasteel. Heel normaal.

nrrdgrrl zei

opgezegd? dat is interessant. ik ging destijds in het bestuur omdat de club een richting in ging die me niet beviel. weet nog altijd niet of het nou wel of niet lukte om daar iets tegen te doen. ik geloof van niet...
ps - 4a natuurlijk.

Nederlass zei

Mensa huh? Smart cookie, SharkGirl! But that's not really weird per se. Not liking shopping on the other hand.... Hmmmm....
So what if your one and only pair of shoes runs out? Would you re-order four new identical pairs? (One wonders...)

And I'm with Mir; definitely 4a!

Goed uiteinde!!
MJ

Berthi zei

Allemaal heel normaal, toch? Ik houd ook niet van winkelen, maar per postorder bestellen bevalt me niet. Uiteindelijk dan toch maar een dagje winkelen!

Fijne jaarwisseling en een creatief 2007!