dinsdag 5 december 2006

Warm nekje

lekker warme colVorig seizoen breide ik een lekkere trui, met uiteindelijk een keurig boordje, waar de wind soms toch nog koud overheen blaast. Daar hebben we wat op gevonden! Omdat ik ook van dit garen nogal ruim had gekocht, lag er nog genoeg in de kast om een losse col te fabrieken. Uit het hoofd, naar het patroon van de lagere school, waarmee ik met vier naalden heb leren breien (hoe lang is dat wel niet geleden?). Met heel wat dikkere naalden dan toen, en lekker niet van stugge katoen, maar van Toison van BdF. Het is nog steeds geen winter (5 december, 13 graden buiten), maar ik heb hem al gepast en het voelt heerlijk knuffelig aan de hals!

Last winter I made this cosy sweater, with a neckline that does not cover me well enough when the wind is really chilly. So! I manufactured a separate cowl, after the pattern we used when I was little, and learning how to knit on four needles (centuries ago...). No winter to be seen yet, temperature is 13 C now, but I tried it on and it feels soooo cuddely!

7 opmerkingen:

Lies zei

... en het ziet er super uit! wat een goed idee. Heb je het mee geschreven? het kan zo naar Knitty...

Lie(f)s

froukje zei

Ik vind het erg mooi! (zo krijg je een totaal andere trui....)Wat een goed idee!

yvonnep zei

Hear hear wat de dames hiervoor schreven...

Bert(ie) zei

oh dit is goed zeg. mag ik dit idee plagiëren?

knittingajour zei

wow, mooie want(en), mooie eleanor en nu deze mooie trui! Je bent lekker bezig!

berthi zei

De trui krijgt ineens een hele bijzondere uitstraling!! Geweldig idee!!

Lolly zei

Oh, it is wonderful! and I love that color :)