maandag 1 januari 2007

2007, een voornemen?

knit from your stash 2007Wendy heeft een goed idee, misschien doe ik wel mee. De uitzonderingen komen me in elk geval goed van pas: je mag spinnen zoveel je wilt, en met het nieuwgesponnen garen kun je gewoon aan de slag :-D

Wat is de bedoeling?
Dit jaar (tot oktober) alleen maar breien met garen dat je al hebt. Dat geeft ruimte in je dozen, kasten, , laden, manden, hoeken en andere geheime garenbergplaatsen! Natuurlijk zijn er uitzonderingen; sokkenwol telt niet; kom je garen tekort om iets af te maken, dan mag je het bijkopen; je mag garen van anderen aannemen; zelf spinnen telt niet als kopen, dus dat mag ook; als iemand om iets speciaals vraagt en je hebt daar geen garen voor... (precies!), en je mag één keer zondigen.

Wendy posted an idea, and I might join in. The exceptions are lovely, like being allowed to spin new stash and that just does not count!

6 opmerkingen:

Tijm zei

Ik wil wel mee doen maar ben bang het niet vol te houden. Ben zo jarig en wil van het geld dat ik krijgen lekker garen gaan shoppen.

Breien in Lansingerland zei

En ik kan niet spinnen... :-( maar ja... de komende tijd kan ik toch geen garen gaan kopen, mijn buik begint me nu aardig in de weg te zitten, dus lang winkelen is er niet voor mij bij. Ik kan wel elf weekjes wachten...LOL!

nrrdgrrl zei

altijd fijn, een uitdaging gebaseerdop iets dat je toch al van plan was. maakt het volhouden wel zo makkelijk.

en ze hebben wel toffe regels. sokkenwol telt niet (proest), zelf gesponnen telt niet... beide factoren waardoor mijn stash het meest uitbreidt.

aangezien ik geen wolfestival heb in oktober, wegens omgekeerde seizoenen, begin ik een beetje later dan wendy&co. namelijk wanneer ik weer terug ben uit nederland. misschien houd ik het daarna wel het hele jaar vol..?

dutchelske zei

Ik had ook al hierover gelezen en denk erover maar mee te gaan doen.
Hier staat nog een hele hutkoffer(!) vol met breikatoen uit een ver (25 jaar) verleden toen ik daar truitjes voor mijn meiden van breide op de breimachine, die ook nog ergens op zolder verstopt staat.
Verder spin ik me drie slagen in de rondte en sokkenwol kopen is dus altijd een optie om afkickverschijnselen binnen de perken te houden.
En Tijm: gekregen wol en gekregen geld om wol te kopen is volgens mij het zelfde..........hihihihi.
Gelukkig Nieuwjaar !
Groetjes, Elske

Patricia zei

Boy, I just found this knitalong earlier today. There is enough yarn in my stash to keep me busy for the next year and then some!
Happy New Year

Irma zei

Nou was ik hier al bijna een jaar mee bezig....ivm met komende verhuizing: er mag alleen uit en niets in het huis.
En er is hier nog NIETS van te merken. Die paar bollekes, alsof ik er kilo's doorheen brei: echt niet. En die bollekes gaan weg, maar het item neemt de plaats weer in. Ik weet het niet. Het voornemen is natuurlijk prima, maar of je er een gat mee in je voorraad slaat?