maandag 15 januari 2007

Doorteuteldag

kluwen groene ouessantIk heb mezelf gisteren een brei- en spindag cadeau gedaan. Eerst de groene wol getwijnd en gehaspeld, toen werd het zo'n heerlijke kluwen om in te knijpen.

Yesterday I gave myself a full day off for knitting and spinning. Plied and wound the green wool to make it a nice, soft, skein.


voorpanden kabelbvestDaarna even doorgezet: wat had ik ook weer genoteerd over het eerste pand van dit vest? Na enig puzzelwerk was ik er wel uit en kwam het tweede voorpand keurig van de naalden.

Then, after some time to find out what I wrote about the first half of the front of my cardigan, I managed to produce the second as a nice copy (in reverse, of course).

eerste mouwTijd voor de mouwen! Al heb ik uren zitten redeneren en rekenen, dit gaat tot aan de boord weer uitgehaald worden, want ik heb teveel steken bijgemaakt boven de boord: vergeten dat tricotsteek veel meer ruimte inneemt dan kabels. Of, eigenlijk, niet vergeten, maar weer teveel patronen gecombineerd en niet alle variabelen vervangen.

Even after hours of comtemplating, reasoning and math, I made too many stitches above the cuff of this first sleeve. Will be frogged for about 20 rows.


hagebuttte sokboordhiel

Ik heb niks aan deze sok - in Opal hagebutte met wat uni - gedaan, maar vind het wel leuk even het verschil te laten zien tussen de lussen van de boord en die van de hiel: boord in het rond gebreid 'op z'n Grols'/in Fair Isle techniek, hiel heen en weer. Grappig dat de draden dan verschillende afstanden hebben, dat zal wel komen doordat ik bij het rondbreien de oranje draad steeds in de linkerhand houd, en hem bij het heen en weer breien aan de goede kant links, aan de achterkant in de rechterhand heb.

I did not proceed with this sock (opal hagbutte and uni), but I like the difference between the 'wrong' sides of the stranded parts: cuffs in the round, heels straight.

4 opmerkingen:

odette zei

Wat ziet dat er grappig uit bij die sok, zelfs de binnenkant is leuk!!!Ik ga ook altijd wel een keertje de mist in bij het combineren van patronen, moet ook minstens een keertje uithalen/terugsteken.

yvonnep zei

'Mijn' garen is zooooo mooi geworden...je sok trouwens ook, grappig om het zo te kunnen bestuderen.

froukje zei

En dat allemaal gedaan in 1 (EEN!) dag?! Allemachtig! Ik vind de wol en het vest er prachtig uit zien, allebei erg jummie. En de sokken zijn vooral leuk om aan de achterkant te zien wat het verschil is tussen de technieken....rjwne

José zei

Niet allemaal gemaakt in één dag, aan een aantal van deze gewerkt op één dag!
Ik zou wel willen kunnen heksen, maar het is me nog steeds niet gelukt de dagen en de weken langer te maken, jammer genoeg ;-)