woensdag 10 januari 2007

Europa, brrrr...

Moet je gestoord zijn om regels voor de Europese Unie te mogen bedenken? Het lijkt er wel op!
Enkele jaren geleden stopte ik met een onderneming om verschillende redenen. Eén daarvan was de heksenjacht die door Europese regelgeving ontstond. Wat mij betreft konden we de Europese Unie wel afschaffen. Daarna bleken er nog meer lachwekkende regels in de maak, maar ach, je haalt je schouders op en gaat verder. Maar nu...
Als het recente bericht over wol (kijk bij 6 januari) waar is, moet er nu eindelijk maar eens een commissie tot opheffing van Europa worden opgezet.
Waar vind ik meer info? Weet iemand het? Ik kan dit soort plannen niet geloven!

Edit, na een paar uur. Nieuwe info: misschien valt het mee en gaat het "alleen maar" over import. Dat zou fijn zijn, ik kreeg al visioenen van massa's "zwarte" wol in de garage.

EU = thick! It is an endless source of incomprehensible rules and regulations.
Lately there seems to be a (new?) European rule: anyone owning goats, sheep, camels and the likes will not be allowed to give/sell their fleece to anyone but certified dealers. If this is true, I suggest "we" start a "End the EU now" committee!
Does anyone here know how to find more info about this? I don't (want to) believe this is true!

Edit, new info, a few hours later: Perhaps it is not that urgent, and "only" aiming at wool that is imported into the Netherlands. T.b.c...

6 opmerkingen:

Gabi zei

Het is idd niet te geloven!!! Ik geloof dat dit soort regeltjes een afleidingsmanoeuvre zijn; want er zijn heus wel belangrijke problemen om op te lossen.

froukje zei

Ik geloof inmiddels alles...Wat ik wel ontzettend raar vind is dat we aan de ene kant steeds meer regels krijgen en dat alles gecontroleerd,gewaardeerd en gecertificeerd moet worden voordat het in onze poezelige burgerhandjes mag worden gelegd (of ook niet gelegd omdat we ergens tegen beschermd moeten worden)....En dat we aan de andere kant(de zeepkist is inmiddels helemaal betrokken!)toch vooral zelf verantwoordelijkheid moeten dragen en creatief op zoek moeten gaan naar eigen oplossingen voor problemen.....

Ja doei, hou toch op....

odette zei

Laten we maar hopen dat het niet zo een vaart zal lopen en dat het mee zal vallen.

Rineke zei

zucht. nog zo'n 'krommekomkommers, appeltjesgrootte etc.' EU-zaak. Alhoewel de aanleiding (dierenziektehaarden opsporen) begrijpelijk is wordt er soms over de consequenties van de regelgeving niet genoeg nagedacht. nogmaals zucht.

Arja zei

is dat niet het britse systeem, met gecertificeerde handelaren enzo?
ik ben tegen wetten op de uniforme hoogte van de grassprietjes.

yvonnep zei

En in aanvulling van Froukje: ik zou deze zaak onmiddellijk melden bij www.lastvandeoverheid.nl.
Je wordt van dit soort dingen toch helemaal gestoord?