zondag 21 januari 2007

Tadaaa!

hulptroepen in actieH (zie foto) draagt met graagte mijn breisels en is altijd bereid slimme(re) technieken te bedenken voor wat ik maak, dus toen afgelopen week mijn ene breinaald (van vijf) onder de afwasmachine rolde, was ik niet de enige die doordachte dingen ging opperen om het ding terug te krijgen. Gelukt was er na drie dagen nog niks, maar van over de hele wereld kwamen de tips binnen via een mailinglijst waar ik even had laten vallen wat er gebeurd was, dus vanmiddag moesten we het toch kunnen. Breinaalden, haaknaalden, kromme naalden, kleerhangers en kauwgom hadden geen resultaat. Nou, géén resultaat, niet het gewenste resultaat in elk geval: de kauwgum haalde wel een aantal stofpluizen onder de machine uit.
Toen ik besloten had dat ik ook met vier naalden wel verder kon, nam zoonlief de uitdaging over. Hij wel! Met een triomfantelijke overwinningskreet viste hij mijn dierbare naaldje tevoorschijn, met behulp van een andere breinaald en een computertechneutenapparaatje. IT-ers in huis, toch handig!

DH (pictured here) wears my knits with love and is an eager offerer of clever solutions for problems I do not always recognize, so I was not the only one thinking how to retrieve my 3 mm dpn from under the dishwasher. Worldwide suggestions were tried: clothes hangers distorted, chewing gum applied, but none worked, only dustbunnies were caught. Then DS came to the rescue, with a long knitting needle and a computer hardware tool, and he managed!

6 opmerkingen:

Tijm zei

Heb je het spul maar weer compleet!

odette zei

Wat een mazzel heb je ze weer alle 5. Hier bij mij in huis kunnen we zoiets ook niet uitstaan. Alleen zou manlief bij mij gewoon de hele vaatwasser van zijn plek hebben getrokken, die is altijd zo gelijk zo rigoureus.

yvonnep zei

Was 't geen optie om de wasmachine te verschuiven :-))))?

Irma zei

Wat heerlijk zo'n uitdaging. Ik zou ook niet opgegeven en zelfs proberen de naald met mijn ogen te doen bewegen.
(Heb je overigens geen reserve?)

Berthi zei

Hulpjes in huis.... altijd handig!!

friesfroukje zei

Superhandig zo'n zoon in huis!!!