zaterdag 17 februari 2007

Handwerkbeurs 2007!




Gisteren was de eerste dag van deze aflevering van de Handwerkbeurs, in Zwolle. Ook deze keer was er weer een aantal tafels voorzien waar S'nB-groepen uit allerlei windstreken konden neerstrijken om lekker samen te stitchen en bitchen en aan de belangstellenden te vertellen wat ze zoal uitvoeren met die breiwerken in openbare gelegenheden. En dat ze niet met sateprikkers breien, nee.

We waren strategisch geplaatst tussen een aantal leveranciers van verslavende materialen, zodat onze goede voornemens zwaar op de proef werden gesteld. Mijn eerste impulsaankoop staat nog niet op de foto, dat was een pakket met 15 bolletjes katoen, lichtglanzend, in een scala van rode, oranje, rose en paarse tinten om van te smullen. Nog geen idee wat het gaat worden, maar het is al mooi.

Aan het eind van de dag ging ik voor de tweede maal (nu mét portemonnee) langs bij de creatieve Belgen Bart en Francis, die een keur aan heerlijkheden en rariteiten bij zich hadden. Het garen van paardehaar vond ik niks, dat bespaart me mooi een tocht naar de Friezenhouder hier in de buurt, maar de zijdes...

En verder werd er gebreid, en gebept, en genoten. Ik ontmoette enkele S'nB-ers voor het eerst en hoop ze weer te zien, en vond het heerlijk anderen weer tegen te komen, al dan niet onverwacht.

Bij de foto's: Jannie laat Elske zien hoe je met korte naaldjes breit; Ineke houdt een streng op voor Carla; Roos en Tessa breien lekker door.

3 opmerkingen:

yvonnep zei

Zo jammer dat je er vandaag niet was. Ik had ook een heerlijke dag. De locatie kostte me een hoop geld, heb zo iets moois bij Yvon Storm gekocht. Echt helemaal wauw! Bosbessen, bramen, en een lucht vol avondrood.

Anoniem zei

Ja wat was het eeng eweldige beurs hé!!
Ook bij mij vloog het (verjaardags)geld mijn beurs uit.
En ook ik was helemaal weg van het garen van Yvon en van haar buren met het garen van hun eigen geiten.

vr.gr.tijm.blogspot.com
(ik post nu zo want ik kan via mijn bloggernaam niet meer posten, lukt niet)

Irma zei

Neem je je spul van de Belgen mee naar de volgende SnB? Ik ben heeel benieuwd.
Verder leuk om weer eens wat nieuwe gezichten te zien op je foto's.