maandag 19 maart 2007

Jarig geweest

Terugblik:
Het was vreselijk leuk, ik heb in jaren niet zo'n fijne verjaardag gehad! Cake en thee en zon en bezoek uit brei- en bookcrossland, familie en oude vrienden, verrassende pakjes om uit te pakken, heerlijk!
Ik kan weer nieuwe spinexperimenten gaan doen met de Oxford Down, het Gotlam en de zijdefrutsels, iets heel luxueus gaan breien van de Opal met zijde in precies de juiste kleur blauw of iets snels met de dikkere rose-paarse mix, daar een klein of groot kopje pruttelkoffie bij nemen, vanavond mijn breiwerk vervoeren in een nieuwe gekke tas, een geestrijk slokje nemen ter inspiratie of gewoon voor het lekker. De planten staan al buiten al zijn ze nog niet geplant, de zeepbakjes wachten op montage, maar het boek is uit, dat was zo spannend dat dat niet anders kon. Er is nog één plakje van die cake, daar sluit ik straks als het weer theetijd is deze bijna driedaagse verjaardag mee af.

Bezoekers (hier en in het echt), bedankt voor de wensen, het bezoek en de cadeautjes, ik heb genoten en ik geniet nog steeds.
Volgend jaar weer! (Of meer, want dan word ik 50 :-D )

Vorige edit: het magische getal (3) is intussen bereikt, (niet alleen via deze weg,) dus ja, zondagmiddag gaat door!
Breilustigen, met - maar als het echt niet anders kan ook zonder - breiwerk, zijn zondagmiddag welkom om van gekleurde cake te genieten. Omdat niet alle wol geverfd wordt, voorzie ik ook in naturel cake ;-)
Weet je me niet te wonen, dan moet je aan het adres zien te komen. Dat kan door me te googelen of te mailen.
Je mag me verrassen, maar je mag ook melden dat je komt, zodat het een beetje klopt met de lekkere dingen op tafel. Tussen 1 en 5 staat of gaat de deur voor je open, afhankelijk van het weer. Alle berichten over global warming ten spijt, heb ik al vanaf heeel vroeger vaak buiten gespeeld op mijn verjaardag, dus wie weet hoeven we ook nu niet de hele middag binnen te blijven.

Zo, nu jullie weer! * Wrijft alvast in de handjes*

Oorspronkelijk bericht:
Nog een week, dan ben ik jarig. Stel dat ik hier post dat ik zondag breivisite houd en daarvoor cake maak met daarin dezelfde voedingskleurstoffen als in sommige van mijn wollen, voor een vrolijke noot, krijg ik dan bezoek? Bij drie keer 'ja, ik kom!' in de commentaren op deze posting verandert de vraag in een uitnodiging...
PS: wie geen breiwerk heeft mag er wel eentje lenen ;-)

I wonder: will anyone answer they will meet me at my place for stitch 'n cakes, if I tell them I'm celebrating my birthday with food-coloring-colored cakes in woolly colors? Edit: YES!

21 opmerkingen:

Lucie zei

ik zou er wel om komen hoor!
ik heb voor mijn zoontje eens zo'n blauwe taart gemaakt (nou ja, alleen de glazuurlaag)...
je wolletjes zijn super! (ik ben er ook verslaafd aangeraakt)

gr Lucie

froukje zei

Lijkt me leuk. En uitdagend kleurig. Ik kom!

Tijm zei

Zolang het maar voedselkleurstoffen zijn op natuurbasis, vind ik alles goed.

yvonnep zei

Waarom ben je nou niet op een andere dag jarig... ik kan dus niet. Het leek me gezellig x twee. Dan zou ik ook eindelijk mijn wolletje kunnen hebben. Heb zo'n zin om er wat moois van te maken, nu ik een nieuwe fase in het sokbreien ben ingegaan! Maak jij trouwens ook mohair? Of is dit domme vraag?

José zei

@Lucie: Ik was geen glazuur van plan, maar een paar druppels door de slagroom zal ook wel bijzonder zijn :-)
@Tijm: 'Natuurlijk'? Ik vrees van niet, uit de flesjes van de toko.
@Yvonne: We moeten snel wat afspreken, jarig of niet!

José zei

@Froukje: Je bent de eerste echte JA, ik tel nog even door...

nrrdgrrl zei

ha nee, dat zou niet goed zijn als ik op zo korte termijn kon komen (want dan zou er iemand overleden zijn!). ik wens je een heel kleurrijke verjaardag en ik grijp de gelegenheid om een taartje te eten ter ere van jou :)

Bert(ie) zei

zondag kan ik niet, anders zou ik best willen komen. je zou me toch niet dwingen om turquoise taart te eten, denk ik :-))
je wol ziet er feestelijk uit! alvast gefeliciteerd in ieder geval, en een fijne dag gewenst.

Ina zei

Hallo daar!
Kruip ik even stiekem het bed uit naar de pc om rampen te scannen, struikel ik over zo'n leuke uitnodiging .. uh .. vooraankondiging. Ik heb een stevige griep. Ben wel herstellend, maar wil voor komend weekend nog geen afspraken maken. Voor het geval dat: ik houd erg van oranje!
'k Wens je een superdag.

Tijm zei

Ja, dan moet ik verstek laten gaan ben namelijk allergisch voor kunstmatige kleurstoffen. : )
Of gewoon geen stuk eten.
Wilde je zoeken op Google maar dat lukte niet. Ben bang dat je aan het andere eind van nederland woont dus voor mij een lange reis.

José zei

@Tijm: Ja, ik woon in het zuiden, dus ook die naturelcake gaat jammer genoeg aan je neus voorbij. Maar als je googelt op voornaam en achternaam (zie wat hierboven vlak voor .blogspot staat), komt ongeveer alles over mij netjes op je beeldscherm ;-)

Irma zei

Wat een leuk idee! Ik zeg eerst: Ja, ik wil. Ik moet wel even kijken hoe ik het regel, of ik met of zonder baby kom. Je adres heb ik dus je ziet me wel komen anders laat ik het nog even weten.

Anoniem zei

Hoi Jose,
Hier begonnen ogen spontaan te glimmen toen ik vertelde van allerlei soorten en kleurtjes cake. Het verhaal van de wol en de cake heb ik toch maar even uitgelegd. Het lijkt mij heel gaaf maar ik denk niet dat de kids en man het eerlijk vinden als ik alleen cake kom snoepen en breien. Ik ga in overleg.......misschien kunnen zij iets anders leuks doen in jouw woonplek toch?? groetjes Marion

Arja zei

leuk, gezellig, origineel en kleurrijk. maar ik zit in het oosten des lands, iets met bordspellen en stiekum brei ik daar ook gewoon hoor, de tweede ronde doen ze dan zonder mij. ik wens je veel voorpret, een fijne dag en veel lekkers toe.

astrid van akkerveeken zei

Origineel idee, zoals we van je gewend zijn, José!
Helaas kan ik (jammerjammer) niet zondag, maar doen we 't dinsdag dunnetjes over?
Groeten,
Astrid

Tijm zei

Jose, ik wens je een hele, hele leuke zondagmiddag breiparty toe!
In gedachten ben ik er bij door op dat moment me op de bank te installeren met breiwerk, koffie en cake die ik zo van de markt zal halen.

Serena zei

José, van harte! Vandaag is de dag als ik goed geteld heb? De gekleurde cake is heel origineel, ik wens je veel breiplezier met jouw bezoek.

odette zei

De cake ziet er lekker uit. En heel gezellig zo met die kleurtjes. Een fijne verjaardag en eet smakelijk.

Anoniem zei

Vanmiddag, op de tuinbank in de zon,met mijn breiwerk en koffie en cake onder handbereik, moest ik steeds aan jou en je visite denken. Hoe was het!?

Groeten van Tijm

yvonnep zei

Heel veel felicitaties en inderdaad, net als Tijm: hoe was het? Vurtel, vurtel!

Berthi zei

Een beetje laat, maar alsnog van mij de felicitaties voor je verjaardag. Op naar naar Sara! (^_^)