donderdag 1 maart 2007

Winter

squirrel mittensDe winter nadert zijn einde, dus mijn eekhoornwanten zijn eindelijk af. Ik heb de eekhoorn op beide wanten gezet, want het eikeblad dat eigenlijk op de rechterwant hoort, vind ik niet zo mooi. In plaats van cijfers en voor meer vingerruimte heb ik een paar extra eikels toegevoegd.
Voor mijn eigen gemak heb ik het patroon voor de tweede want in spiegelbeeld geprint, maar toch moest ik de duimingang overdoen, merkte ik 13 toeren boven mijn fout. Anders had ik twee linkerwanten gehad, wel met verschillende kanten op kijkende beestjes.
De bruine draad is dunner dan de witte, wat zeker bij de rechterwant merkbaar is en er daarom voor zorgt dat die wa(n)t te smal is. Omdat de linker ook maar net aan de maat is, is dit dus meer een paar wanten voor een linkshandige met net iets kleinere handen dan ik. Terwijl het mijn plan was nu eens iets te gaan gebruiken van al die Ouessantwol, omdat ik dan weet hoe het zich in de praktijk houdt. Zucht.

achterkantFinally managed to finish my squirrel mittens, now 'winter' is almost over. They do not fit well, the right one is even smaller. I do like the colors, though ;-)

8 opmerkingen:

Serena zei

Leuke wanten zijn het geworden! Ik hoop dat de winter nog een klein staartje krijgt, zodat je ze nog even kunt uitproberen. Jammer dat ze voor het fijne net iets te smal zijn geworden.

astridpersons zei

niet zo streng zijn voor jezelf> Ze zijn echt heel mooi geworden: prachtige kleuren en zonder cijfers en eikeblad een hele verbetering.

Irma zei

Wil je ze nog een keer meenemen naar de SnB? Ik wil ze graag passen. Je hebt ze alleen langer gemaakt dan het patroon voorschreef he?

yvonnep zei

Ze zien er wel mooi uit...en, vandaag is het koud. Dus: trek ze aan en ga naar buiten.

José zei

Ja, ze zijn wel mooi, maar ik doe ze vandaag niet aan, want we zijn het plafond van de badkamer aan het stucken. Zonde om ze daarbij te gebruiken. Plafond wordt ook mooi, maar weer anders. En wat een werk ook weer!

@ Irma: ik neem de wanten volgende keer mee

Marianne zei

Zo op het plaatjes is het niet te zien. Ik vind ik in spiegelbeeld ook mooier dan een blad op de andere want. Ik vind ze erg mooi uitzien!

marion zei

ik vind ze er heeel moi uitzien, vooral dat zachte bruin.........

Berthi zei

Ik vind ze erg mooi geworden en een leuke kleurencombinatie.
Volgens mij kan je ze in de kast gaan leggen voor het najaar, de lente hangt in de lucht!
Geniet vandaag van een stralende voorjaarsdag!