maandag 9 april 2007

Kleintje Grolsch

Tussendoor wat aan het uitproberen: hoe wordt het Grolse patroon als je geen zeven, maar vijf steken neemt voor de basis, zoals me werd aangeraden door de deskundige op dit gebied? Zij zei even tussen neus en lippen door dat dat beter was voor kleine wanten, mij kostte het nog even tijd om het patroon te tekenen en op de juiste manier in het achtergrondpatroon te plaatsen. Doe je dat verkeerd, dan zit je gewoon weer met zeven steken aan de basis, en dat was nou net niet de bedoeling. In het vuur van de strijd wat fouten gemaakt bij de duim, zowel bij het meerderen als bij het naar boven breien ná de duim, dus ik heb een draad door de overige steken gehaald en ga opnieuw een poging wagen. Dit garen, 'Donna' van Scheepjes, 50% merino/50%acryl, voelt wel als heel goed voor dit project.

A small experiment in the Groenlo area: what if I crop the pattern to a base of 5 st. instead of 7? Should fit better on a child size mitten, but it took me some time to draw it and place it in the background without having to start with 7 st. again.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ziet er echt heel mooi uit! Experiment geslaagd.

Vr.gr. Tijm

Breien in Lansingerland zei

Da's grappig! Ik vind je mini-want er mooi uitzien. Heb zelf de laatste maand niet zoveel gebreid. :-) Is een idee om tzt eens een klein paar te gaan breien voor Wietse ;-)