vrijdag 6 april 2007

Kleur in de lente

Vlak voor mijn verjaarsbreivisite liet ik H even een kleurtje voor zijn nieuwe sokken kiezen, zodat ik tenminste zelf ook kon breien onder het kletsen. Tot mijn verbazing koos hij dit, en hij is nog steeds van plan ze te gaan dragen. Niet zo heel gek, want het is prachtig, maar zo uitbundig ken ik hem eigenlijk nog niet - en na bijna zeven jaar dacht ik toch dat ik hem al een beetje kende... Hij heeft vast de lente in zijn hoofd!

This is the first of DH's new pair. Spring is in the air, otherwise he would never have chosen this color!


Ook maar weer wat kleins op de pennen gezet: dan kom ik van mijn restjes af en heb ik wat om op de kraam te leggen als ik in het openbaar ga spinnen, eind mei in Haaksbergen.

Baby socks, to fill the table during the fair in May (and to diminish my small-ball-stash).

En groen, echt groen! Mijn camera geloofde het niet, dus ik heb wat aan de waarden moeten trekken, maar zo groen is deze wol geworden. En hij geeft niet af, tot mijn grote opluchting. Laatst spon ik een blauwe draad (hee, die hebben jullie nog niet gezien, nou ja, ach) en die gaf af bij het wassen, dus ik was even ongerust. Dit is 40 gram, geschikt voor naalden 3 of zoiets. Ik denk dat hij ergens mee gecombineerd gaat worden, want in zijn eentje is dit nogal hevig!

This is not grass, it is wool, result of a dying experiment. Smearproof, washproof, not fading (is that good, in this case?).

7 opmerkingen:

astrid van akkerveeken zei

Zit je in je heftige kleurenfase, José?;-)
't Ziet er heel leuk en vrolijk uit!!!
Groeten,
Astrid

odette zei

Ik heb van de week ook zo een knal wolletje groen geverfd. Zal het misschien door het mooie weer komen.
En die sokken voor H gedurfd hoor, maar wel heel erg leuk, maar ik zie mijn wederhelft nog niet zo een leuk kleurtje kiezen en dragen.

froukje zei

Ja, heftig maar wel ér-ug leuk zulke sokken! Foto?

Rineke zei

mijn wederhelft wil helemaal geen breisels aan maar die kleuren zijn weer wel goed.

astridpersons zei

leuk een man die van felle kleuren houdt. Ik ben al maanden aan het proberen grijze sokken af te breien: echt te saai.

yvonnep zei

Helemaal tegek. Groen is nooit te heftig. :-) Vrolijk ook de sokken. Ja, de lente doet de gekste dingen met mensen. Wacht maar. Je bent mijn lichtend voorbeeld. Morgen komt het op mijn log.

nrrdgrrl zei

ha, 'de mijne' koos paars met rood en tot mijn verbazing draagt hij ze nog steeds heel graag.