dinsdag 29 mei 2007

Afgelopen

Dat ik nou zo heel veel gesponnen heb gisteren, kan ik niet zeggen. Maar ik heb me best vermaakt op het schapenscheerfeest in Haaksbergen, al was het weer grijs en nat en was de opkomst aan publiek daarom niet erg groot.

Bij aankomst werd ik van harte verwelkomd in de kraam van Spingroep Zelhem, maar toch wees de marktmeester me een eigen plekje aan, helemaal aan de andere kant van de markt (zo'n 150 meter verderop). Omdat een halve kraam volgens de organisatie wel erg weinig was, had iedereen in ons rijtje een hele kraam gekregen. Door de mijne in de lengte te halveren (de planken op elkaar, zodat er meer ruimte vóór de kraam kwam) leek het nog best vol en had ik een lekker groot afdak om voorin droog te kunnen zitten met het spinnewiel en er te staan met de spintollen.
Door mijn halvering had ik zowaar nog wat sokken over, waar de buren hun kraampje mee konden versieren, want die kwamen eigenlijk ook voor een halve kraam en hadden dus ruimte over.
Natuurlijk kwamen er een paar Doornroosjes langs, ik ben tijdens het kaarden gefilmd, maar weet niet waarvoor (omroep Oost? Weet ik meer, dan vertel ik het hier), heb ik eindelijk maar eens gekeken hoe je moet vilten en bij haar gezien dat het echt zwaar werk is, kwam een bezoeker langs met een spinnewiel dat we zowaar met een touwtje uit mijn spinnewielen-EHBO-tas aan de praat kregen (met veel technisch commentaar van een andere bezoeker, die meteen wel aan het repareren wilde) en bleken de broodjes kroket van het café erg lekker.
Ik heb ook nog een paar vreselijk enthousiaste kinderen aan mijn wiel gehad, die meteen aan de slag wilden. Het wiel rondtrappen konden de meesten wel, na wat oefenen (al waren bij eentje de beentjes eigenlijk nog te kort). Echt spinnen heb ik er maar twee laten proberen. Eentje kon het, meteen! En de ander kwam steeds klem te zitten in het spingat. Die heb ik laten stoppen voor hij zijn vingers mee spon.

Al met al heb ik van het scheren van de schapen weinig gezien, heb ik helemaal niks gekocht (goed he!), een beetje kou geleden, vier uur in de auto gezeten en toch een heerlijke dag gehad!

3 opmerkingen:

Tijm zei

Leuke dag.........zo te lezen!

astrid zei

Bikkel!

yvonnep zei

Leuk om te lezen...wat een gevarieerde dag. Waren dit soort dagen er nu altijd al of lijkt het alsof ze tegenwoordig vaker (of weer) worden georganiseerd?