woensdag 23 mei 2007

Doen we mee?

9 juni a.s. is het weer WorldWide KIP Day. Vorig jaar heb ik niet meegedaan, behalve dat ik toen met een breiwerkje bij de tent zat in Overijssel. Nieuw jaar, nieuwe kansen:

KIP staat voor Knitting In Public, breien in het openbaar, wat we elke week oefenen met S'nB, maar dan openbaarder ;-)
Klik op het plaatje hierboven voor de (Engelstalige) uitleg. Je ziet dat daar Rotterdam en Delft een gelegenheid hebben en dat er verder nog niks Nederlands in het lijstje staat.

Is een pick-knit* iets voor ons, in Brabant? (Stel je wat voor als buiten breien met wat lekkers erbij...) Ik vrees dat het Leypark tegen die tijd al volop in de steigers staat voor Festival Mundial, dus we zouden een andere locatie moeten bedenken.

Ideeën? Kom maar op!

I'm trying to find co-knitters for a pick-knit during WW KIPday, June 9 (click on logo above).


* Term gebietst van Roos, die het als een niet te versmaden ervaring beschreef.

5 opmerkingen:

Tijm zei

Ik zat ook al te broeden op ideeen, toen ik het een paar weken gelden las. Maar omdat het toen nog ver weg was, ben ik er niet verder op ingegaan. Nu er dus maaar weer bij pakken.
Ik zal kijken of ik in Leeuwarden wa kan doen.

Serena zei

Wat een leuk idee José, een pickknit. Ik had nog niet van de WWKIP dag gehoord, lijkt me heel leuk om daar bij te zijn, hier in de regio of desnoods een stukje treinen naar Brabant :-)

yvonnep zei

Die dag moet ik naar een bijeenkomst van ons zomerbergkamp (jaja, oude tijden herleven). Dus ik ga daar wel zitten breien. Er is altijd wel een sok die afmoet. :-)

Roos zei

SnB Groningen doet mee! We staan zelfs al op die officiele site vermeld, yeah. We zitten vanaf 14.00 op t gras bij de muziekkoepel in het Noorderplantsoen. En we hebben er zin in! We gaan dan ook een kleed verloten dat we met ons allen gemaakt hebben (ieder 3 lapjes van 20x20). Spannend! Ben benieuwd wie m gaat winnen.

Willemtje zei

Hallo,

Ik heb net twee lange treinreizen achter de rug en lekker zitten breien. Nog niet zo lang geleden had ik mezelf breien geleerd op een rondbreinaald en dit gaat uitstekend in de trein, ook begin ik al aardig "terugbreien" te leren, dus toen ik bij de armsgaten kwam kon ik gewoon recht blijven breien. Dit komt ook heel erg goed van pas bij het breien van een "shawl". Die lange stukken averechts begonnen me zo te vervelen! Het is echt niet moeilijk om te leren, gewoon de draad in de linkerhand nemen.

Willemtje