vrijdag 4 mei 2007

Een andere draai

Sinds zondag woon ik een groot deel van de tijd in de Middeleeuwen, maar soms wil ik wel weer eens iets nieuws. Een uitdaging blijft een uitdaging, of zoiets. En omdat ik net weer ergens las dat spinnen niet in het hoekje van de oude ambachten moet blijven/terechtkomen, bedacht ik dat ik ook een hedendaagse spintol moest hebben nodig had.
Zo gedacht, zo gedaan. Twee niet zo beste CD's, een potlood en twee postbode-elastieken, een ruw schuurpapiertje, en hop! Eén draai aan dit ding is genoeg voor ruim een hele meter gesponnen draad, dat doet zo'n (nep)Middeleeuws steentje niet. Misschien later, als er meer op die spintol met de Cotswold zit, want gewicht doet wel wat. We gaan door! (Maar nu even niet, mijn handen trillen van al dat gedraai, het is tijd voor een boekje.)

Today's drop-spindle is even better: two cd's, one pencil and two rubber bands (to be asked from postmen, they have lots of them on the handle-bars of their bicycles) make a drop-spindle that needs only to be twisted once to spin over one whole meter of thin yarn!

3 opmerkingen:

odette zei

Ik kan absoluut niet met een spintol overweg, als ik zie hoe handig sommige gaan. Wel leuk zo een middeleeuwse met een steentje.

Tijm zei

Zo dat wil ik ook wel leren!
Misschien een idee om via foto's het goed te laten zien?

Ingrid zei

Wat knap! Dat wil ik ook graag leren. Vroeger eens op basisschool gedaan, was zo leuk, ben het nooit vergeten.