zondag 17 juni 2007

Herhaling



Het beviel me wel, afgelopen week, met die eerst zo felle wol die al snel gematigder werd tijdens het spinnen en toen zo verrassend twijnde met wit. Dat wilde ik ook wel eens doen met een donkere draad! Zo gedacht, zo begonnen. Flinke pluk witte ouessant uit de (nog steeds volle, onvoorstelbaar) doos met gekaarde wol getrokken. In de pan met de laatste twee zakjes tokolimonade, citroen en perzik. Stinken? Ja. Kleur genoeg? Nee. Even bijgemengd met kleurstof en nog maar een tijd laten pruttelen. Leuk soepje!
Hup op het spinnewiel, werd ook wel mooi. Maar ja, er stond nog een bijna volle klos al gesponnen zwartkop, deels gemaakt in Haaksbergen, en voor een donkere mengdraad zou ik eerst nog een klos donker moeten spinnen. Dat kan altijd nog, ik wil resultaat! Nu is de limonadewol dus getwijnd met de ongewassen zwartkop, dat zagt er op de klos nog wat groezelig uit.

Even een paar keer door 'zo heet mogelijk' water (voor mij te heet, voor die wol mag het misschien zelfs nog wel een paar graadjes meer zijn) en voila: weer 272 meter (meteen opgeschreven) lekker zachte en heel fleurige wol. Wel dun, ik denk voor naalden 2 of 2,5. Dat was eigenlijk niet de bedoeling, ik dacht dat ik die zwartkop dikker had gesponnen en heb de kleurige draad heel dun gemaakt, omdat ik die vaker om de witte wilde laten winden. Toen de witte draad ook dun bleek, heb ik maar 'gewoon' getwijnd. Ach, dan doe ik dik met een dun kleurtje toch een andere keer, zo blijf ik lekker bezig.

Summary:
This is kind of a repeat of last week's yarn: lemonade dyed and white single.
(Short summary? Yes, but you get the idea!)

3 opmerkingen:

Tijm zei

Bijzonder mooi garen is het geworden!
Ik heb er bewondering voor!

astrid zei

heel mooi, Jose! Breng je je breischatten mee morgenavond?

yvonnep zei

Hartstikke mooi! Elegante kleuren.